🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مانترا

(ثبت: 247109) فروردین 29, 1401 

 

شعر من یک درخت بی سایه است
شاخه بید یا چناری نیست
دل ویرانه مرا دریاب
هرکجا گنج هست ماری نیست

*
*
سخن تازه ی فراگیرم
می تواند که مانترا باشد
شعر بی پرده و بغایت نغز
نزد فیلسوف کیمیا باشد

*
*
دل به گفتار نیک باید داد
سخن نیک هم فقط اوستا نیست
دانشِ روز را همیشه جویا باش
جز خرافات در کلیسا نیست

*
*
در ادب سبک های گونه گون بشناس
بشنو آثار دلپسندت را
مغز را منجمد چه می خواهی؟
باز کن ذهن آکبندت را

*
*
گفت مستی به گوردخمه ی کوروش
باش آسوده چون که هشیارم
لیک خوابید آن شهِ مخلوع
شاعر نسل های بیدارم

*
*
بد مبین بد مگو و بد مشنو
نزد الله بهترین پند است
از خودم این سخن نیاوردم
از سه میمون بس خردمند است

*
*
معبدی را که جنگجو دارد
از سر صلح خانقاهش کن
هر که از عشق در جهان دم زد
حرفم این است پادشاهش کن

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا