🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مقام عشق

(ثبت: 747) بهمن 18, 1394 

مـا را ز کـوی میــکده داءم صـــدا کنند

این لولیـــانِ مست مــــداوم نــدا کنند

بشکسته ایم جام و سبو رابه لطف عشق

ای دل مخـــواه بـار دگــــر این جفـا کنند

مـا عاشقیم و بر ره عشق اقتدا کنیم

گر عاشقانِ خسته به یکـدم فدا کنند

زنگار شسته ایم زِ رَنــگ و ریــای غیر

زنگار شسته را چه نیازش جلا کنند

بر ساز کرده ایم عاشقی و در نوای نی

ما را چه باک که طعمه ی دام بلا کنند

دیـــگر فـریب ظــاهر دنیـــا نمی خورم

آخر مس است گر چه به آب طلا کنند

دوشم بگفت پیر مغان در مقام عشق

صــالح مبــاش آنکه دلـش مبتـلا کنند

فرهنگ باریکانی (صالح)

17/11/94

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 13 
  1. طارق خراسانی

    بهمن 19, 1394

    دیـــگر فـریب ظــاهر دنیـــا نمی خورم

    آخر مس است گر چه به آب طلا کنند

    دوشم بگفت پیر مغان در مقام عشق

    صــالح مبــاش آنکه دلـش مبتـلا کنند

    سلام جناب مهندس باریکانی عزیز

    این غزل زیبای تان مصداق تعریف شعر پاک را دارد.

    اصولا  شعر پاک عاری از مدح بوده و عرفانی و اجتماعی ست.

    لذت بردم

    در پناه خدا شاد زی………………………………………………………………

    • فرهنگ باریکانی

      بهمن 19, 1394

      سلام و درود بر استاد خراسانی گرامی

      ممنونم از مرقومه تان

  2. سمانه تیموریان

    بهمن 19, 1394

    عرض ارادت

    عالیست استاد عزیزم 

  3. اله یار خادمیان

    بهمن 19, 1394

     سلام و درد بر شما   زیبا و ارزشمند است جناب باریکانی عزیز

     اما در این مصرع پیام ر ا نرسانده  پیام کامل نیست

    گر عاشقان خسته به یک دم        چه چیز را فدا کنند  ؟        معلوم نیست

    بزر گوار جسارتم را ببخشید

    • فرهنگ باریکانی

      بهمن 19, 1394

      سلام بر استاد خادمیان عزیز

      ممنونم از حضورتان

      به این صورت بخوانید

      گر عاشقانِ خستهِ ،به یکدم فداکنند (البته باید ،   کاما  ،می گذاشتم تا این برداشت پیش نیاید)

      اگر عاشقان خسته را در یک لحظه و یکدفعه ای بکشند و فدا کنند

  4. دینا پاکزاد

    بهمن 19, 1394

    سلام

    خوش بسرایید.زیباست

  5. عسل رادمنش

    بهمن 19, 1394

    سلام و درود

    زیباست/مانا باشید

  6. سوگند صفا

    بهمن 19, 1394

    سلام و درود استاد…….انصافا زیبا بود…..و یاد یک غزل از خودم افتادم با خودن بیت سوم شعرتون که کلمه(اقتدا )در شعر آوردین….
    ( باید به سمت میکده ها اقتدا کنم)…هنوز وقت نکرده ام که بگذارم رو سایت…..

    لذت بردم و اموختم….یاحق

  7. نگار حسن زاده

    بهمن 23, 1394

    سلام و درود

    بسیار زیبا بود

    موفق باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا