🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 من عقاب تیز چنگال آسمانهایم ای فلک…

(ثبت: 266325) آذر 25, 1402 
من عقاب تیز چنگال آسمانهایم ای فلک…

.
.
دلخوشم با روزهای رفته و طوفانی ام
قصه ها دارد نگاهِ ابری و بارانی ام
.
در خودم این روزها غرقم چنان گرداب ها
در خودم این روزها سرگرمِ سرگردانی ام
.
من عقابِ تیز چنگالم میانِ آسمان
کِی توانی ای فلک با طوطیان گردانی ام ؟!
.
خاکم اما اشک ، من را سخت ارزش داده است
من سفالی قیمتی از دوره ی اشکانی ام
.
تختِ جمشیدم برای خود شکوهی داشتم
باز هم دارم تماشا با همه ویرانی ام
.
مثلِ شیری در قفس افتاده ام اما هنوز
خوب از یادم نرفته عادتِ سلطانی ام
.
ناگهان ای دشمنِ من می شوی با من رفیق
آن زمان که روی سنگِ قبرها می خوانی ام
.
مَرد می فهمد ؛ اگر مردانه احساسم کند
نقلِ دردی کهنه را از گریه ی پنهانی ام
.
.
محسن کاویانی
.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):