🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای عهده دار مردم بی دست و پا حسین

(ثبت: 262393) مرداد 6, 1402 
ای عهده دار مردم بی دست و پا حسین

.
.
ای خسته از جماعتِ غرقِ ریا حسین

ای دل بُریده از همه ی رنگ ها حسین

بر قتلِ تو فقیهِ دروغین بداد رأی

ای کشته ی شیوخِ مقدس نما حسین

سَمتِ تو از تمامی مردم فراری ام

ای با غریب های جهان آشنا حسین

ای بی کفن رها شده ی دشتِ کربلا

ما را به حالِ خود تو نکردی رها حسین

مصراعِ (شهریار) چنین نیز خواندنیست:

ای عهده دارِ مردم بی دست و پا حسین

در حقِ دشمنانِ خودَت هم تو سالها

کردی به جای لعنت و نفرین دعا حسین

با یک نفس تمامِ جهنم شوَد بهشت

گویند اگر جهنمیان یک صدا : حسین

امیدِ عابدان شده بعد از نماز حج

امیدِ عاشقان شده بعد از خدا حسین

آری برای یاری او استخاره ها

کردند مومنان و نماندند با حسین

معیار اگر که پینه ی پیشانی است و ریش

تنها نبود این همه اربابِ ما حسین

ننگا به ما که بی ادبانه برایمان

گشته خلاصه در عطش و کربلا حسین

من از حسینِ معرکه گیران گریختم

از این حسین راهِ زیادیست تا حسین

او را اگر که زنده شود باز می کُشند

یک عِدّه زاهدانه و با ذکرِ یاحسین!

ای کشته ی حسادت دنیا حسین جان

ای تشنه ی مُقطَع الاعضا حسین جان…

 

محسن کاویانی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):