🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نرگسزاران در جواب شعر سهراب سپهری گونه ای دیگر

(ثبت: 216908) آبان 5, 1398 

ساكن شيرازم
اهل نرگسزاران
روزگارم نيك است
من خدايى دارم
كه فقط عشق
فقط نور، فقط شادي را مى خواهد

دوستانم همه عالى هستند
آسمان قلبم ،افتابى، روشن
سرزمين ام ، همه سبز

چشمه هايم جاريست؛
رودهايى پر آب
كه روان است به سوى
قلبهابى ديگر
تا نماند هرگز
سرزميني بي آب، قلبهايي تشنه!

من خدا را
مثل نعنا ، ريحان
در دل باغچه مان كاشته ام

من خدا را هر روز
روي آگاهي آب
روي قانون گياه

دعوتش مي كنم هر صبح
به نوشيدن چاي
“حجر الاسود من
روشني باغچه”
نيست
حجر الاسود من
روشني
قلبى است
كه به تنهايي
خانه ام را روشن مي سازد.

من نمازى ميخوانم
كه اذانش را
باران
گفته باشد
روى هر شاخه ى گل

ذكر من

خش خش يك برگ
خروشانى رود
ذكر من
بى سرو سامانى باد

پدرم پشت زمان ها
زنده است
پدرم بر مى گردد
و به ماهى هااب
به اقاقى ها خاك

به قنارى ها
آسمان خواهد داد.

از کتاب زخم قلم دو فرحنازراسخ

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. منصور شاهنگیان

    آبان 5, 1398

    درود بر شما …

  2. طارق خراسانی

    آبان 5, 1398

    👏

    سلام

    عالی ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  3. ژیلاراسخ

    آبان 5, 1398

    🍃💐❤️👏

  4. درود ها بانو
    بسیار زیبا سروده اید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا