🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ولادت نور

(ثبت: 447) دی 7, 1394 

ولادت است خـــــدایــــا  ولادت نــــور است

سعـادت است کریمـا سعــادت و شــور است

زمین و هرچه در آن است فدیه ی قَدمش

جهان و هرچه درآن است هدیه ی کَرمش

عجــب تـلالــــؤ نــوری از آسمــــان آمــد

عجــب کـرامت و شوری به ارمغــان آمــد

هـــزار حـور و مــلاءک ،صـــلا زنـــان گفتند

درود و هر چه ســلام است ،از جنان گفتنــد

درآمــدند به سـجده، ستــارگان بــا مـــاه

که برتر از مـه و خورشید آمـد از درگـــاه

رسولِ خاتم ادیان ، رسول پاک و امیـــن

رسید معجز دیـــگر از آسمان به زمیـــن

ز صبــر نوح چو بهتر به صــدق ابراهیــم

که وصــف او نشناسیـم و ،اوّل راهیـــم

دم مسیح نــگر هم عصـــای موسی را

به عـــلم وحــلم تو گویی، تمام دنیــا را

محـّمد است رســـول و عـلی ولـی الله

که جمـله پـرتو نـور است آن کلام االله

به وصف و عزّ و کمالش نگنجد این کلمات

نثــار روح و جـمالش سـلام و هر صــلوات

هـزار نکـته بمــاندو غــزل به پـایان بـُــرد

نگفت صـــالح و نــزد غــزلســرایان بــُرد

فرهنگ باریکانی (صـالح)

سروده بتاریخ

7/10/94

مصادف با ولادت فخر عالم امکان محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع)

نظرها 12 
  1. بسیار زیبا بود

    عید بر شما مبارک

  2. سلام و عرض ادب

    زیبا بود و دلنشین

    درود بر شما

    عیدتون مبارک

  3. سلام و عرض ادب

    بسیار عالیست

    عید رو تبریک میگم خدمتتون 

  4. سوگند صفا

    دی 8, 1394

    اللهم صل علی محمد و ال محمد…………..

    زیبااااااااست

  5. مينا امينی

    دی 8, 1394

    درووود

  6. با سلام و درود 

    میلاد دو نورالاهی را به آن حضرت تبریک عرض می کنم .

    بسیار زیبا

    دستمریزاد 

    در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا