🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 داستان های مهدی(پیشگفتار کتاب)

(ثبت: 211459) تیر 15, 1398 
داستان های مهدی(پیشگفتار کتاب)

بسم الله الرحمن الرحیم
داستان‌هاي مهدي
پيشگفتار

به نام خداوندي كه يگانه است و هر چه خوبي از اوست.

داستان‌هاي مهدي، مجموعه­ اي است داستاني در دو بخش به نام‌هاي داستان‌هاي رنگارنگ و داستان­هاي ملل كه اميدوارم به زودي با عنايت بعضي از فرهيختگانِ چيره دست به زبان­هاي ديگر، مورد ترجمه قرار گيرد؛ خواه اين كه كلّ اين مجموعه ترجمه شود، خواه اين كه گلچيني از بعضي داستان­هايش كه در اين صورت حتماً‌ بيانِ گلچين بودن آن در كنار حفظ ساير جنبه­ هاي امانتداري، لحاظ خواهد شد.

اين مجموعه­ ي پرنشيب و فراز – كه اميدوارم با وجود اين رنگارنگي­ ها در مكان و زمان، و همه­ ي جلوه­ هاي برون ساختي ­اش يكدستي زيرساختي خود را حفظ كرده باشد – مثل ديگر داستان­ها، نمايشگر پندارها و رفتارهاي بشري است كه با شيوه­ هاي گفتاري گوناگوني، به خوانندگان خوش پسند، ارزاني شده است.

با داستان­ هاي مهدي، گاهي در زمان حال و نسبتاً‌ حال هستيم؛ گاهي به چند سده­ ي پيشين مي­ رويم و گاهي در فضاپيمايي كه به سوي تيتان مي­شتابد، با آينده ­اي ناشناخته، آشنا مي­شويم. گاهي زاويه­ ي ديد ملّي به روايت داستان می پردازد، گاهي وجود عنصر ديني و مذهبي قوي­ تر است و گاهي آنچه گفته مي‌شود، درباره‌ي انساني­ ترين پسندهاست براي هر كسي كه پسند انساني‌اش همچنان زنده باشد.

بديهي ­است كه داستان­هاي گوناگون اين مجموعه، داراي امتيازي كاملاً‌ مشابه يكديگر نباشند و بعضي فراتر و بعضي فروتر باشند به ويژه با توجّه به گوناگوني پسندها؛ بنابراین به عنوان نويسنده ­اي كه در پردازش تك – تك واژه­ هاي اين مجموعه، دقّتي نسبي و شايد نسبتاً‌ كامل داشته ­ام، همراهان مشتاق را به گشت و گذار در همه­ ي عرص­ه هاي داستاني پيش­رو فرا مي‌خوانم و به گمانِ همسايه با يقين مي­دانم كه دست كم پس از خواندنِ بعضي از داستان­هاي اين مجموعه، با رضايتي قابل قبول برخواهيد گشت؛ بلكه شايد برنگرديد و همواره همراهِ نوشته­ هاي ما بمانيد.

خدا به همراهتان، همراه ما باشيد!

 

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا