🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هیچ نگوییم

(ثبت: 267710) بهمن 23, 1402 

 

از خطبه و خطابه، غزل، پر بها تر است

زیرا به دل نشسته و، دل، با وفا تر است

در شهر، مهر، کم شده، از بس دروغ هست

گویا همین به ذائقه ها شان روا تر است

در شهر، مهر، کم شده؛ خشکیده هر درخت

حال پرنده، از خودِ غم، غم فزا تر است

امّید نیست جز به دل عاشقان مست

عاشق، همیشه و همه جا، با خدا تر است

خون گشته است اگر دل سنجاقک چمن

بر خار، خنده اش به خدا، دلگشا تر است

هرچند های و هوی هوا، بیش تر شده

باران، به خاک اهل صفا، مبتلا تر است

هی گفته اید دین و، بدین سان که گفته اید

کفرش در آمده ست و به کفر، آشنا تر است

مانند غنچه، هیچ نگوییم با غبار

آری‌؛ سکوت غنچه، کلامی رسا تر است

غزل

محمدعلی_رضاپور (مهدی)

 

 

 

نظرها
  1. شاعر جوان و نو اندیش
    بسیار زیبا بود و توانایی شما در سرودن اشعار کلاسیک را به رخ می کشید . لذت بردم .
    قلمتان سبز

  2. عظیمه ایرانپور

    بهمن 23, 1402

    باران، به خاک اهل صفا، مبتلا تر است

    درود بر شما
    خیلی زیباست🌺

  3. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 24, 1402

    احسنت بسیار زیبا سروده اید
    🙏🌺🌹🙏🌸🌹🙏🌿🍃

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 14, 1402

      فراوان سپاس از لطف شما بزرگوار 🙏🌺🌹🙏🌸🌹🙏🌿🍃🙏

  4. علی میلادی

    اسفند 4, 1402

    آری ، سکوت غنچه ، کلامی رسا تر است . . .

    درود بر شما 👏👏

  5. امیر وحدتی "یگانه"

    فروردین 2, 1403

    درودها بر استاد سروش سرای ارجمندم جناب رضاپور.چشمم به غزل فاخرتان منور شد و لذت بردم.
    🍏🍎💛🍎🍏
    دوباره پا گرفت ابر بهاری
    شود آبی زلال از چشمه جاری

    زمین از باد #نوروزی نوین شد
    زمستان را بهاری جاگزین شد

    شکوفا شد چو گل دامان #نوروز
    دوباره مُهر شد فرمان #نوروز

    🌷💦💦❤️💦💦🌷
    باهار گلدی بولوتلار ذوقه گلدی
    یاغیش یاغدی چیچکلر شوقه گلدی

    اسیب بایرام یلی یر تازه لشدی
    قیشین قانونی گئتدی کهنه لشدی

    آچولدو لاله تک دامان نوروز
    اولوب امضا گنه فرمان #نوروز

    نوروز ۱۴۰۳ بر شما خجسته باد
    #امیر_وحدتی_یگانه

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا