🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نثر ادبی برای امام حسین (ع)

(ثبت: 8003) اسفند 22, 1396 

 

 

 

بسمه تعالی

 

نثر ادبی برای امام حسین (ع)

 

به حضرت سیدالشهدا (ع)

 

 

 

 

 

 

ستارگان آسمان نور فشانی کردند تا مولود یگانه ی شهدای ادیان الهی را با چشم خویش نگریستند ! در روز میلاد تو فرشتگان الهی گریستند و ابرهای رحمت باران ایثار فرو ریختند . ایثار را قلّه گشته ای و مومنین و مومنات آرزوی یک لحظه دیدار تو را در شب وفات خود از صمیم قلب از پروردگار اعظم خواسته اند !
وقتی به تو می اندیشم گویا آسمان قلبم غرق در باران عشق می گردد . شاعران بسیاری در شأن تو مرثیه ساخته اند ! یا شهید آل محمد آیا مرثیه ی ناچیز مرا می پذیری ؟ و آیا به این گنهکار افتخار دیدار خود را نصیب خواهی کرد ؟
خورشید در روز میلاد تو از همیشه خندان تر است و رود های خروشان آرزوی وصال دریای تو را دارند . اسیر عشق تو ام و نگاه آسمانی ترا خواهم سرود . آری با واژگان عاشق ترا وصف خواهم کرد !
عالم به باران عشق تو زنده و سیراب گشته است و گیاهان سبزی خود را از نگاه تو که همچون آسمانی سبز است را وام گرفته اند !
وقتی به ایثار تو می اندیشم غرق ِ در حیرت می گردم و هنگامیکه به عشق تو به یزدان بلند مرتبه می اندیشم در قلب خود فریاد می زنم : عاشق ترین عاشقان حضرت الله تو هستی ای امام حسین (ع) !
زیباست به تو اندیشیدن و افتخار است شیعه ی شما بودن ! طراوت بهار به سادگی نگاه توست و عطر گل سرخ شمیمی از باغ بهاری عاشوراست ! تمام عالَم برای تو گر مرثیه بگویند باز هم کم است . چه عاشقانه برای حضرت الله جلّ جلاله جان فشانی کرده ای و نا مردمان کوفه را رو سیاه تاریخ کرده ای !آب به یاد عطش تو متحیّر گشته است و رودهای خروشان نوحه خوان کربلای تو گشته اند . تاریخ در حیرت یک خورشید و هفتاد و دو ستاره ی درخشان گشته است .
خورشید با نام تو خواهد تابید و کهکشان عظیم در آرزوی دیدار تو خواهد گریست !
در روز میلاد تو عاشق تر خواهم بود و راه بی نهایت ترا با افتخار خواهم نگریست
مرا بطلب تا راهی بین الحرمین شریفین باشم و رؤیایی ترین لحظه ی زندگانی خویش را در مناجات با تو ای خورشید شهدا و با ستارگان شهید دشت سوزان کربلا با گریه خواهم نالید
خوشا به حال شاعری که ممدوح او تو باشی ای شمس نورانی !
ای کوکب نورانی لحظات با تو بودن بهشت آمال من خواهد بود و گل های سرخ را برای دیدار تو خواهم آورد و برای تو مرثیه خواهم خواند و عشق ترا شکوفا خواهم یافت !
السلام علیک یا ثارالله
السلام علیک یا امام شهدا
یا شهید آل محمد(ص)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمد حسین شرافت مولا

سه تخلص  ( نورانی شیرازی  ,   حسین شیرازی  ,   نصرتی )

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا