🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در وصف نور خرابات شام حضرت رقیه (ع)

(ثبت: 211425) تیر 15, 1398 

بسمه تعالی

در وصف نور خرابات شام حضرت رقیه (ع)

چه زیبا حسین (ع) را
تکرار می کنی
و در خرابه ی خروشان سرخ
به شیعه ,
درس عاشقی می دهی
و ایثار حرم سرخ تو
در دمشق خون ,
به مظلومان
عشق شهادت می دهد
و شاعران حیران را ,
عاشق کردی
و در قافله ی غصه ها
با لبان زخمی
نور حسین (ع) را
آیینه وار درخشیدی !

سید محمد حسین نورانی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سلام و درود جناب سید محمد حسین شرافت مولا

    سپاس ….

    دستمریزاد

    اجرتان با حسین بن علی ” ع ”

    💐تقدیمی :

    💐رفتن علی اکبر به میدان💐

    علی اکبر چو شاهد شد که بی یار
    پدر بی کس غریبی بینِ اشرار

    به عزم آمد که رخصت گیردش هان
    رجز خوانَد رود تا سوی میدان

    که از جان بگذرد محبوب جانان
    ولی رخصت نمی دادش حسین هان

    تضرّع از علی اکبر ، پدرجان
    خدا خشنود راضی شو به میدان

    حریمِ اهلِ آل الله آگاه
    به دورش حلقه ماتم شد که آنگاه

    بگفتند بر غریبان رحم کن هان
    شتابی لا به رفتن سوی میدان

    فراقت را تحمّل لا جدایی
    وداعی با حَرم کردش چه داغی

    بپوشانید با دستی مبارک
    زره جوشن سلاحی خود به تارک

    کمربندی ببستش از پدر یاد
    که میراث از علی بودش نشان داد

    نهادش مِغفر فولاد بر سر
    نشانیدش عقاب اسبی قوی پر

    چه خونین گریه سر دادند یاران
    عزیزانش به رفتن سوی میدان

    بکردش ابن طاووس این حکایت
    نماندش هیچ کس جز اهل عصمت

    ولی اله بایبوردی

    🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  2. سلام و درود آقای سید محمد حسین شرافت مولا

    دستمریزاد

    اجرتان با حسین بین علی علیه السّلام

    💐تقدیمی :

    💐رفتن علی اکبر به میدان💐

    علی اکبر چو شاهد شد که بی یار
    پدر بی کس غریبی بینِ اشرار

    به عزم آمد که رخصت گیردش هان
    رجز خواند رود تا سوی میدان

    که از جان بگذرد محبوب جانان
    ولی رخصت نمی دادش حسین هان

    تضرّع از علی اکبر ، پدرجان
    خدا خشنود راضی شو به میدان

    حریمِ اهلِ آل الله آگاه
    به دورش حلقه ماتم شد که آنگاه

    بگفتند بر غریبان رحم کن هان
    شتابی لا به رفتن سوی میدان

    فراقت را تحمّل لا جدایی
    وداعی با حَرم کردش چه داغی

    بپوشانید با دستی مبارک
    زره جوشن سلاحی خود به تارک

    کمربندی ببستش از پدر یاد
    که میراث از علی بودش نشان داد

    نهادش مغفر فولاد بر سر
    نشانیدش عقاب اسبی قوی پر

    چه خونین گریه سر دادند یاران
    عزیزانش به رفتن سوی میدان

    بکردش ابن طاووس این حکایت
    نماندش هیچ کس جز اهل عصمت

    ولی اله بایبوردی

    🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  3. طارق خراسانی

    تیر 16, 1398

    سلام درود

    جانم فدای عاشقان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  4. استاد گرامی
    درود بر شما

  5. مسیحا ناجی

    تیر 16, 1398

    سلام اولسون آقانین شام ایده یاتان قیزینا
    خرابده گول کیمین قانه باتان قیزینا

    السلام علیک یا عشق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا