🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق و دیگر هیچ

(ثبت: 8109) مهر 13, 1397 
عشق و دیگر هیچ

عشق و …دیگر هیچ بی هیچ مقدمه ای میرم سر اصل مطلب.آقا، نظر من اینه که در هر عرصه ای چه سیاسی چه فرهنگی و چه اقتصادی همیشه دو صنف فعالیت می کنن.دسته اول اونایی که عاشق اون فعالیتن و دسته دوم اونایی که عاشق سود و درآمد حاصل از اون فعالیتن. زیاده خواهی فی نفسه امر مذمومی نیست و حتی میتونه موتور محرکی برای پیشرفت و فتح قله های جدید باشه اما… امان از وقتی که سرِ جای خودش نباشه … به وقت مناسبش نباشه.مصداق، اونقد فراوون هست که گمون نکنم لازم باشه من یاد آوری کنم.
نمی دونم چرا و بر اساس کدوم قانون نانوشته ای عشق و عاشق و معشوق رو فقط منحصر کردند به روابط عاطفی بین دو انسان و بخصوص از دو جنس متفاوت.آخه تا اسم عشق و مشتقاتش میاد، شما، من و بیشتر آدمای دیگه چشم براه قضیه ای می شیم که اقلا یک طرف یک مرد و طرف دیگه یک زنه و …با یک جدول ساده میشه انواع مختلف اتفاقاتی که بین این دو تا بوجود میاد رو پیش بینی کرد.حالا اگه مثل سریالای اونور آب عشقای مثلثی و مربعی و…حتی کروی رو هم داخل آدم بدونیم(که نیستن)ببینید تا کجاها گسترده میشه دامنه احتمالات و اتفاقات و…اصلا به این بُعد و جنبه عشق کار ندارم.بفرموده برخی حضرات مدیران مستطاب، سیاست  که جیزه! اقتصاد هم که قربونش برم شده عین سیاست.مثلا شما از حباب بگی سیاسیه از تورم بگی …هم، از گرونی که اصلا حرفشو نزن.فقط میمونه گل و بلبل و شمع و پروانه و دیگه خیلی همّت کنن شراب.البته اونم شراب ناب عرفانی… بله فرهنگ و ادبیات رو میگم.مقوله ای که  بسی عاشق سینه چاک داره که ادعّاشون از مریخ هم فراتر رفته.اما خُب این عزیزان سینه چاک که امیدوارم خسته نباشن، شاید خودشونم باورشون نشه که اگه کسی به روشون نمیاره دلیل این نیست که گوشای خلق الله دراز تر از معموله… نه جانم!! هر بچه ای می فهمه عاشق واقعی فرهنگ و ادب با مدّعیان سیاه روی چه تفاوت هایی داره.کاش می تونستم مصداق رو نام ببرم.ولی خب العاقلُ یُکفیهِ الاِشارَه .و در پایان مجدّداً تکرار می کنم که هرجا و در هر زمینه ای که پای کاسب کارها و سود جوها به معرکه ای باز شد، گند زده شد و رفت.بر عکس هرجا پیشرفتی بوده فقط و فقط در اثر فعالیت های ایثارگرانه عاشقانی بوده که غالباً دسترنجشون متاسفانه به تاراج همین کاسبان ابله رفته.
از این به بعد کمی به دور و برتون دقت کنید ببینید کی کاسبه و کی عاشق.حواستون باشه مبادا با پروبال دادن به کاسب، عاشق بیچاره رو منکوب کنیم.

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی رفیعی

    مهر 14, 1397

    سلام و عرض ادب دوست گرانقدر استادزمانیان عزیز

    مطلب بسیار پرمحتوا و ارزشمندی است .

    کاملاً بنده هم موافقم که هر جا و در عرصه های مختلف پیشرفتهایی که حاصل شده فقط و فقط در اثر فعالیت های ایثارگرانه عاشقان واقعی بوده که بدونِ چشم داشت دنیوی برای رضای خدا انجام گرفته است .

    البته ظاهراً متن مخاطب خاصی هم دارد …

    در پناه خدا

     

    • سلام استاد خوبم جناب رفیعی بزرگوار

      با اینکه سعی کردم زیاد معلوم نباشه ولی عمدا خواستم گوشه ش دیده بشه که مخاطب خاصی هم هست.نمی دونم سایت های مثلا ادبی رو سراغ دارین که باید پول بدی که …همشو گفتم که

      جدا یک مقایسه کوچولو انجام بدین…چون نمیخام متهم به بد گویی یا پاچه خاری بشم نه کاسب کارشو نام می برم نه عاشقشو.بقول خودم…العاقل یکفیه الاشاره

      مانا باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا