🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عادت.خوب؟یا بد!

(ثبت: 8134) آبان 12, 1397 
عادت.خوب؟یا بد!

عادت.خوب؟! یا بد؟!


آیا تا بحال دقت کرده اید، افرادی که در بنادر و لنگر گاه ها زندگی می کنند، اغلب توجهی به صدای کشتی ها ندارند؟! اصلا انگار نمی شنوند آنهایی که در نزدیکی خط آهن سکونت دارند نسبت به صدای قطار این گونه هستند و کسانی که نزدیک فرودگاه ها باشند نسبت به صدای هواپیما ها.در حالی که آدم های معمولی، موقعی که در موقعیت اینها قرار می گیرند بشدت کلافه شده و بیتابی می کنند.

شاید باخود بگویید؛ خوب این کجایش بد است؟!. حق هم دارید، عادت، همیشه بد نیست.اما کمی تامل کنید.

از بس که هر روز از جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی و حکام خود فروخته ی آل صعود در رسانه ها دیده و شنیده ایم، بنوعی می توان گفت عادت کرده ایم!.تعجب که نمی کنیم بماند، اصلادردمان نمی گیرد. این “ما” هم که می گویم منظورم نوع بشر علی الاطلاق است.

البته بشر غربی که داعیه “حقوق بشر” دارد و میراث نداشته ی پدرش را از عالم و آدم طلبکار است، کودکان بی گناه فلسطینی و یمنی را اصلا داخل آدم حساب نمی کند که بخواهد غمش را داشته باشد. در عوض تا دلتان بخواهد ژست های “مینی مالیستی” بخود می گیرد و مدافع حقوق سگ و گربه و … می شود.یعنی ما شرقی ها و بویژه ساکنان غرب آسیا و علی الخصوص مسلمانان را در حد همین سگ و گربه ی خودشان هم قبول ندارند؟

برده داری عصر نوین همین است دیگر، تعجبی هم ندارد.سلاح او بفروش برود و کارخانه هایش ورشکسته نشوند، گور بابای انسانیت!!!.

غم انگیزترین پرده ی این نمایش آنجاست که همین انسان مفلوک ستمدیده ی شرقی غرب آسیایی ایرانیییییی…کعبه آمال و آرزوها یش، بشود “آمریکا” و نجات خود را در جلب رضایت همین وحشی های عصر اتم (که روی بربر و تاتار و مغول و…حتی هون ها را سفید کرده)،جستجو می کند. شاید با من موافق باشید که غمناک تر از این، حال آنهایی ست که از این لولوی سر خرمن می ترسند و …فکر می کنند اگر این موبورهای چشم آبی اراده کنند، زمین دیگر گِرد خورشید نخواهد چرخید.گویا نعوذ بالله خدای جز او در عالم نیست. حالا بنظر شما عادت خوب است یا بد؟


13 آبان 1397 هجری شمسی


#رضا_زمانیان_قوژدی


 

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند :

کاربرانی که این مطلب را خوانده اند (1):

نظرها
  1. حسن گائینی

    آبان 13, 1397

    درودها جناب زمانیان 

    دقیقن همینگونه است که می فرمایید روحیه ایرانی سر سازش دارد و همیشه نجاتش را  از بیگانه خواسته است در صدر اسلام نیز همینگونه بود  نجاتش را در دست عرب بی سرپایی می جست که به سرزمینش دست درازی نموده بود و چوب حراج بر  عرض و ناموسش می زد و در عوض ایرانی برایش خوش رقصی میکرد.

    موفق باشید و سربلند

    • درود استاد گائینی عزیز.

      شاید هم رستم افسانه ای واکنشی به این خشم فرو خورده و عقده شده، باشد.البته شاید.

      امروز که همه چیزمان به تاراج رفته، هر گوشه از سنت و آئینمان به یغمای گروهی.

      نان لواشمان بنام کشور آذربایجان، بادگیرهای یزد و گنابادمان به نام بحرینی که از خودمان دزدیدند. کَبُدی مان به اسم هند.مولوی مان ، ترکیه و …

      مسئولین هم که چهار چشمی حواسشان فقط به میزشان و فیش شان است.خدا سایه و شر شان را از سر ما و ریشه شان را از این مرز و بوم بکناد.که این یکی هم تقصیر خودمان است.

  2. طارق خراسانی

    آبان 13, 1397

    سلام بر دوست گرامی ام

    با تمام مطالب این پست شما موافقم

    داستان اعراب که استاد گایینی بدان اشاره کرده اند یک حقیقت بسیار تلخ است

    خصوصا وقتی می فهمیم حمله آنان صرفا برای اسلام نبوده است

    شصت هزار دختر جوان و نهصد شتر مملو از طلا و جواهرات در اوان پیروز راهی دربار خلیفه می شود

    ما راغارت کردند به ناموسمان تجاوزنمودند چرا؟ جواب میخواستند ما مسلمان شویم

    وقتی غدیر خم نادیده و امر الهی را زیر پا میگذارند نتیجه آن می شود غارت ایران ثروت در دست مشتی از خدا بی خبر سپس شهادت علی علیه السلام و فرزندان آن امام همام.

    ما عادت کرده ایم گذشته ها را فراموش کنیم همین امریکای جنایتکار در هیروشیما و ناکازاکی چه جنایت بزرگی کرد حال خود را مدافع حقوق بشر می خواند

    ممنون از پست مفیدتان

    در پناه خدا

    • سلامی از عمق جان بر استاد طارقِ جان

      تنها راه نجات بشریت از این همه بی عدالتی بازگشت به اسلام ناب محمدی(اللّهم صلِّ علی محمد و آل محمد) است و بس نه اسلامی که تامین کنندۀ منافع گروه، حزب، نژاد و … خاصّی باشد.

      آنهم شناخت می خواهد.بصیرت می طلبد و صد البته بسیار هم زحمت دارد.افراد این وسط بی تقصیرند یا دست کم ، کوتاهی شان زیاد نیست.بشریّت باید بیدار شود و پرده های ظلمت و جهل را پاره کند.رسالت افراد بیدار و هشیار تلاش خستگی ناپذیر در معرفی این راه است.

      خسته نباشید

  3. Z .M

    آبان 16, 1397

    درود برشما جناب زمانیان برادر بزرگوارم

    مطالب بسیار زیبا و ارزنده و مفیدی بود

    جز تأسف و اندوه چیزی نمیشه گفت امیدوارم انشاءالله روزی فرا برسد همه جای دنیا در صلح و آرامش باشد و دیگر شاهد صحنه های تلخ و  ناراحت کننده نباشیم

    در پناه حق

  4. علی رفیعی

    آبان 21, 1397

    سلام و درود استاد زمانیان عزیز

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا