🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آزادگی

(ثبت: 233759) آذر 2, 1399 

 

بِرَهان خویش را ز جور فَلَک
قضا و قَدَر است حکم مَلَک
.
بردباری در قبال جفای دهر
پادزهریست در جواب زهر
.
عاجز مشو! حوادث سوء دنیا
جملگی نه لایزالند و نه پابرجا
.
نه غم و اندوه می مانَد و نه سرور
نه میرغضب مانْد و نه بهرام گور
.
در ذات توست بی باکی و دلیری
بر ترس و یأس یکه تاز و بی نظیری
.
خصم نبیندت که خواری و ذلیلی
شماتت او بلاست به هر دلیلی
.
مَطَلَب جود و کَرَم از آدم لئیم
بهر تشنه نی آب در آتش جحیم
.
چرا حرص و طمع که درین آفاق
معلوم است روزی تو ز سوی رزّاق
.
گر از داشته ی خویش قانع نبودی
راضی نشوی گر مالک چرخ کبودی
.
و چون شدی گرفتار منیّت و منایا
دور شوند ز تو نکو طبایع و نیک سجایا
.
بسیط و فراخ است فضای جهان
به وقت بلا تنگ است ساحت کیهان
.
بِرَهان خویش را که پیمان شکنی
عادت ایام است و ندارد سخنی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نقدها
  1. درود بر شما

    برگوار شعر زیبایی را سرودید

    واما به لحاظ عروضی مشکلاتی چند دارد

    وزن شعر تغییرات دارد

    در استفاده ار هجاهای بلند و کوتاه و کشیده دقت بیشتری لازم است

    وقتی حسی به این قدرت در شما هست

    پس بر طرف نمودن چند ایراد عوضی که بر آن مسلط هستید

    به نظر چندان سخت نمی آید

    نویسان و شادکام باشید

    💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا