🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ارزانی مهربانی تو ای گل زیبای من

(ثبت: 2698) آبان 5, 1395 
ارزانی مهربانی تو ای گل زیبای من

ز  کوی   یار  می آید؛  حدیث  روضه ی  رضوان
سرم سرخوش، تنم سرشاد؛ دلم پر باشد از  ایمان
تو ای یار وفا دارم؛ که  مهرت  در  جهان جاری
فکندی در دلم شوری؛ که  شورَت  تا  ابد  بنیان
مرا باشد؛کز این بنیان؛که هر دم  در  دلم  نوری

شناسم من خدایم را، که   خوانمْش   ایزدِ  منّان

 تو با صبرت درون من؛ نمودی شعله ای روشن

که این نوراز وفا تابد؛ وفا را نیست غمِ هجران
زبس مهر از تو می بینم؛ در این خاکِ پریشانی
تو را سرشار می بینم؛ عزیز دل؛پر از  احسان
شفا خواهم ز دستانت؛ تو ای  پیغمبر    نیکی

ز گفتاری که تو داری؛ فراتر خوانم  از انسان

فرشته  گر  نهم  نامت ؛ غُلوّی  کی نمودم من
بسازم چون بهشت قصری؛اگر باشد مرا امکان

 سیه چشمم؛کمان ابرو؛تو ای حوری وشِ زیبا

که در جان رخنه بنمودی؛مثالِ مهربان یزدان

 بدان من تا که جان دارم؛هوادارِ تو می مانم

چرا  که  مهربانی  و  نژادی  داری از پاکان
جفا دیدی؛ فرو بستی؛لب از گفتار تلخ و سرد

 به  خنده  پاسخم  گفتی ؛ فدای مهر تو جانان

از این است مهربان من؛وفایت دُّرِ نایاب است
فرو  ریزی  تو  مهرت  را،بسان قطره باران
ندیدم  بین  آدمها ؛ یکی  را چون تویی باشد

از این  کردار زیبایت؛همیشه مانده ام حیران

همیشه  در  سرم  باشد؛ تلافی  مهرِ  پربارت

خداوندا  نشانم  ده ؛ رهی  را  تا  کنم جبران

اگر  روزی  رسد بر  من؛که از  نامت تَهی   قلبم

یقین  دان   یار   زیبایم؛ مرا در   تن  نماند  جان

 الا ای مهربان یارم؛که داری قلب   پر   مهری

مکن تردید که می بالم؛که دارم چون تویی اِقران

ز بس از مهر سرشاری؛در این دنیای بی مهری

بدان که آریا بر تو؛شود  هر لحظه اش  قربان

نظرها 10 
  1. جواد مهدی پور

    آبان 6, 1395

    درود بر شما جناب آریایی گرامی

    زنده باشید

    • بیژن آریایی

      آبان 6, 1395

      درود بر شما و سپاس از بازدید شما

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 6, 1395

    درود بر شما

    برایتان موفقیت روز افزون آرزو دارم.

  3. مينا امينی

    آبان 6, 1395

    درودها

    خوش امدید به جمع شعر پاکی ها

    مانا باشید و موفق

    • بیژن آریایی

      آبان 6, 1395

      درود بر شما و سپاس از بزرگواری شما

  4. سحر جهانی

    آبان 6, 1395

    درود فراوان  برشما و خیر مقدم 

    غزلی بسیارزیباست …..

    لذت بردم.  

    درپناه یزدان پاک موفق ومویدباشید.

    • بیژن آریایی

      آبان 6, 1395

      درود بر شما و سپاس از بزرگواری شما بانوی ارجمند

  5. طارق خراسانی

    آبان 7, 1395

    با سلام و درود

    شعر زیبا و لطیفی سروده اید

    دلمریزاد

    در پناه خدا شد زی

    • بیژن آریایی

      آبان 7, 1395

      درود بر شما و سپاس از خامه فرسایی شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا