🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشعاری در قالب سروش

(ثبت: 211336) تیر 11, 1398 

اشعاری در قالب شعری سروش
عمر، مانند ابر می گذرد/
بی مدارا و صبر می گذرد/
کسی از روی قبر می گذرد/
باز در فکر بازی فردا ست.//

راهِ راهب، دراز و جانکاه است/
کسی از راه بهتر آگاه است؟/
– تا خدا، راه، گاه، کوتاه است/
قدر یک شاخه گل، دو لب، لبخند.//

روزگاری که چرخِ دوّار است/
بر سرِ نیک و زشت، هشیار است/
دادآر است و یارِ دادار است/
یعنی آیینه دارِ کردار است/
و گواه.//

نیکی ات را زلال کن قدری/
حال دل، بی ملال کن قدری/
حال کن قدری/
شادمان باش!//

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 11, 1398

    سلام و درود بر بزرگمرد شعر پاک
    بدون تکلف باید عرض کنم قالب سروش را دوست دارم
    خصوصا این اثر زیبا را که در آن قالب سروده شده است
    داد آر آورنده داد و سپس استفاده از واژه دادار شعر را به اوج رسانده است
    چقدر این بیت به دلم چسبید :
    روزگاری که چرخِ دوّار است
    بر سرِ نیک و زشت، هشیار است
    این بیت حکمت محض است و باید ضرب المثل شود تا امواج مثبت آن به همه برسد.
    خیلی خوب بود
    دستتون درد نکند.
    در پناه خدا شاد زی🌿👏👏👏👏👏🌿

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 11, 1398

      درود و سپاس فراوان از استاد گرانقدرم جناب خراسانی عزیز🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا