🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ایاغ

(ثبت: 258757) اردیبهشت 4, 1402 

 

پروانه گفت، آتش شعله که داغ نیست
حتی حریف عاشقی ام این چراغ نیست

در سر جنون دگر پروریده ام
آن را که خاکیان زمین در سراغ نیست

پروانه حج نمود مداوم به دور شمع
او را به هیچ وجه که حال فراغ نیست

بر لب ترانه ساخت به نام قشنگ یار
“این نغمه از ترانه مرغان باغ نیست”

در اوج آسمان بکند سلطنت عقاب
همسایگی به حد هما کار زاغ نیست

این خاکدان زمین پر ز رنج شد
دنیا برای عشرت انسان ایاغ نیست

شاعر مهدی یوسفی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 4, 1402

    سلام جناب یوسفی

    به وبسایت شعر پاک بسیار خوش آمدید
    دومین غزل پخته ای ست که از شما می خوانم اولی بسیار حکیمانه بود و دومی مرا حیرت زده کرد.
    در اوج آسمان بکند سلطنت عقاب
    همسایگی به حد هما کار زاغ نیست

    این خاکدان زمین پر ز رنج شد
    دنیا برای عشرت انسان ایاغ نیست

    از واژه ایاغ یعنی دوست و رفیق و هم پیاله خیلی عالی سود جسته اید عکس پروفایل فکر کنم یا از ایام نوجوانی ست و یا عکسی از فرزندتان می باشد.
    به قسمت پروفایل رجوع کردم دیدم خالی از توضیحات است کاش درباره ی خودتان مطالبی برای ما می نوشتید.
    در هر صورت اشعار بنا به استحکام و پختگی شان حکایت از ظهور شاعر توانایی دارد و امیدوارم هر چه زودتر بیشتر از احوالات و زندگی شما شاعر توانا با خبر شویم.

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. محمد رضا شرعی ( شبگرد )

    اردیبهشت 4, 1402

    شاعر ارجمند
    جناب یوسفی
    از خواندن شعر زیبایتان لذت وافر بردم
    امید است بیش از پیش از سایر آثارتان بهرمند شوم .
    سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا