🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 این همه پروانگی

(ثبت: 233390) آبان 21, 1399 
این همه پروانگی

 

شگفتا از این همه سردرگمی !

دریغ که آسمان هم

نشان از ظلمات و دود داشت …

چشم در مقابل خدا

به تیر تزویرهای ابلیس سپرده بودیم .

طلوع فجر بود و بانگ خروس

با چشمانی گشاده

تمام خمودگی قامت عشق را

دریا دریا

تا نیلگون آسمان

بی دریغ باید گریست …

سکوت چشمانت را باورم باید

یا هرم اشک هایی

که بی محابا

قطره

قطره

قطره

بر دامان این خارزار نا امید

فرو می چکاندی ؟؟؟

مست غرور بودم

در سراشیبی این دشتِ همه سراپا گول .

دلم کمی آغوش می خواهد

دمی بی منظوری

تا دگر بار آغاز کنم

هروله نا بسامانِ دلِ زخم خورده را …

نه مرا تابِ بریدن است

در پسِ این همه انتظار

که تعبیرِ تمام سرگشتگی های بی مرزم بود

و نه تو را توان سفری دور

که چونان کولیانِ هراسان

وجب به وجب

پرسه زنی این خاک کهن را

به جستجوی خاطره ای هر چند دور …

دیگر حتی فریاد هم به کار نمی آید

از زمهریر این همه کلامِ مه گرفته !

آری …

پروانه ی خوش نقشی ست عشق

که می شکند بال پروازش

و بی صدا جان می سپارد

گاهی حتی به نوازشی کوچک …

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 21, 1399

    پروانه ی خوش نقشی ست ” عشق ”

    زیبا ست

    لذت بردم از شعر پاکتان جناب نژادیان عزیز

    عالی سرودید

    درود بر شما

    سر بلند باشید به مهر

    💐💐💐

    • مازیار نژادیان

      آبان 21, 1399

      سپاس از مهر بیکران شما جناب مهدی پور
      هرگاه که نظر شما را میخوانم خوشحال می شوم
      چرا که بی تعارف و با دقت نظر شعر را می خوانید
      و این خود حسن بزرگی است در میان همه خوبیهای دیگر شما
      امید که تندرست و شادکام باشید به مهر
      💐💐💐💐💐💐

  2. محمدعلی رضاپور

    آبان 21, 1399

    سلام و درود
    احسنت بر شما 🌹🌹🌹

  3. موسی عباسی مقدم

    آبان 21, 1399

    سلام مازیار عزیز
    بسیار زیبا وعالی بود
    لذت بردم
    شادکام باشید
    در پناه خدا
    💐🌿🍃🙏🌹

  4. مينا امينی

    آبان 21, 1399

    درودها هنرمند

    قلمتان همواره سبز و نویسا
    زیباست هنرمند
    و اینکه درین بند
    (در سراشیبی این دشتِ همه سراپا “گول”.)

    آیا منظور از گول همون فریب هست؟؟
    که اگر اینطور باشه
    چه خوب میشه که جایگزین شه …

    عذرخواهیه من رو پیشاپیش پذیرا باشد…

    مانا باشید به مهر
    💐🙏

  5. آبان 25, 1399

    موفق و موید و منصور باشی عزیز🌹🌹🌹🌹👏👏👏

  6. دی 1, 1399

    سلام و احترام
    بی صداجان می سپارد
    گاهی
    حتی به نوازشی کوچک
    چه ملموس وزیب بود استاد🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا