🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بخندید

(ثبت: 232219) مهر 13, 1399 

 

ای مردم خوابیده به بیدار بخندید
بر کشتة رقصنده سر دار بخندید
بیدار نمانید، بخوابید که در خواب
بر هرکه عدالت کند انکار بخندید
بیدار گل لاله که درخواب ندیدید
در خواب به هر لالة بیدار بخندید
دیدید اگردر چمنی کرکس مستی
بلبل شده در مدح رخ یار بخندید
هرگاه شنیدید که در خانة شیران
حاکم شده یک روبه مکار بخندید
تا نالة هرثانیه درگیر سکوت است
بر زحمت هر ساعت دیوار بخندید
در خانة بی رونق اگرحرف صفا بود
بر ریش صفا دست طلبکار بخندید
در سفره ما نان و نمک مانده و آبی
بر حکمت این نعمت تکرار بخندید
گر پیرهن از تن به در آید سر نانی
باید به همین قصه و شلوار بخندید
چون بوی بد از دامن عطار گرفتیم
امشب همه بر نکبت عطار بخندید
هرچیز بگندد به نمک چاره نماییم
گندید نمک پس به نمکزار بخندید
از دیدن آن دزد که بر بام نشسته
بر خلوت هر قاضی و طرار بخندید
بیهوده نگیرید به دل وحشت فردا
وقت است به پایان شب تار بخندید
معشوقه دراینجاست نگردید بجایی
با هر خبری خیره به اخبار بخندید
آیا نشنیدید کسی را که زمین خورد
در باغ بهشت رفت به دادار بخندید
گفتند پدر منبع فضل ست به ما چه
بر ثروت بی فضل پدردار بخندید
گندم بشود جو، نپذیریم گناه است
این بار خدا گفته بخود زار بخندید
گر قصة آن فاحشه و شیخ شنیدید
در دل به چنین شیوة اقرار بخندید
هر شاخ گل از کودک بیکار خریدید
آن لحظه به هر صحت آمار بخندید
در فکر بهشتید و ندانید که زشتید
باید به هم از حسرت بسیار بخندید
گویند نکن خندة بیهوده حرام است
در چرخش گفتار به افکار بخندید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    مهر 14, 1399

    درو بر شما جناب سر بندی عزیز

    زیبا سرودید

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐

    • مهرداد سربندی

      مهر 15, 1399

      جناب مهدی پور عزیز لطف شما موجب افتخار است . ممنونم از لطفت شما

  2. عظیمه ایرانپور

    مهر 14, 1399

    در فکر بهشتید و ندانید که زشتید
    باید به هم از حسرت بسیار بخندید

    درود بر شما و قلمتان🍃

  3. درودبرشما بزرگوار……. 🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا