🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بنویسم … آیا؟

(ثبت: 6047) خرداد 3, 1397 
بنویسم … آیا؟

                                                                                          

می گذاری بنویسم ، از تو؟
از تو ای عامل بیکاری ها؟
بنویسم شده ای با پولت
علت رنج و گرفتاری ها؟
می گذاری بنویسم آیا
از دو دستت که چو زنها نرمند؟
دستهایی که به نوبت در جیب ،
می کُنیشان و حسابی گرمند؟
می گذاری بنویسم آیا ؟
از حسابی که سپردی در بانک؟
قُلّکی ساخته ای از سودش
نتواند که تکان دادش تانک؟
بنویسم چه خیالی داری
که فروشی دو سه دکانت را؟
و گذاری به حسابی پولش
که کنی بامیه تر نانت را؟
بنویسم که نمی دانی تو
حال مستاجرِ دکان ها را
بفروشی و بگویی به دَرَک
اگر آجر بکنم نان ها را؟
بنویسم که نمی داری دوست
که کنی کارگهی را برپا؟
نکنی حوصله با کارگران
نبود بهره ی راحت آنجا؟
بنویسم ؟ که نداری آیا !؟
به دلت دغدغه ای هیچ از کار؟
فکر سودی توفقط سود، و سود
چرخ تولیدنچرخد ، فی النار؟




حسـین رضـائی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. درودها استاد رمضانی عزیز

    غزنی زیبا سروده اید.شیوا و روان.

    لذت بردم.

    مانا باشید

  2. طارق خراسانی

    خرداد 7, 1397

    سلام و درود بر جناب رضایی عزیز

    از ماست که بر ماست

    مشکل در خود ماست

    ما تا خود را اصلاح نکنیم هیچ چیز درست نمی شود .

    در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا