🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهتر می شوم

(ثبت: 258490) فروردین 26, 1402 

 

“حالِ من خوبست اما با تو بهتر می شوم”
با تو درجنگِ دلم وقتی به سنگر می‌شوم

فکر کردی ناخدا مردی به طوفانت نبود!
دستِ سُکان بشکند ای عشق لنگر می‌شوم

آه در محرابِ چشمت سینه ام فریاد زد
تا از آن گویم،اذان گویم به منبر می‌شوم

قسمتم گردان خدایا دستِ آرامشگرش
گفته ام سَهمم شود قرآن و از بَر می‌شوم

تشنه ام مادر! چرا او زود آب آورد و رفت
چون گُلِ سُرخِ درونِ کاسه پرپر می‌شوم

در خیالم جوجه ای هستم به چالِ گونه‌ات
می کِشی ابرو قلم بالِ کبوتر می‌شوم

ول کنِ این ابرها من نیستم باران بیا
بیتِ زیبایی شود با تو فقط تر می‌شوم

جُرم تو، من چوبه یِ دارت، قلم گفتی به او ؟!
من برایِ پایه هایِ شَکِ تو شَر می‌شوم !؟

 

میثم علی یزدی رفسنجان

پانویس مصرع اول آرایه تضمین

شاعر مهدی فرجی.

با سپاس از سایت شعر پاک

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول علی محمدی

    فروردین 26, 1402

    سلام و درودها
    زیبا و دلنشین
    شاعرانگی هایتان مستدام🙏🌹

    • میثم علی یزدی

      فروردین 26, 1402

      سلام و عرض ادب

      سپاسگزارم جناب محمدی

  2. طارق خراسانی

    فروردین 26, 1402

    سلام جناب یزدی

    ماشاءالله مسلط به اوزان شده اید و با قدرت آنچه به ذهن پویا می رسد را می سرایید.
    بنا بر ارادتی که به شما عزیز و نورچشمم دارم و با توجه به قدرت سرایش، مضمون های اجتماعی را هم در کنار مضامین عاشقانه در نظر داشته باشید تا از یک. بعدی سرودن رها شده و آثار پر بارتان مخاطبان بیشتری را داشته باشد.
    حضرات حافظ و سعدی دقیقا به این مهم توجه داشته اند.
    اما آنچه قریحه شاعر را جان می بخشد اشعار عاشقانه است و از آن هرگز نباید غافل شد.

    غزلی زیبا از شما خواندم

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱🌹♥️♥️👌👌👌👌👌👌👌🌹♥️♥️🌱

    • میثم علی یزدی

      فروردین 26, 1402

      سلام استاد طارق عزیز

      سپاسگزارم
      از توجه شما

      اتفاقا خودم هم بحثم با دوستی همین بود فعلا
      سوزن شعرم روی عاشقانه ها گیر کرده

      از نکته سنجی شما کمال تشکر را دارم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا