🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاه خراسان

(ثبت: 260540) خرداد 13, 1402 

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

در حرمِ شاهِ خراسان شدم
زائرِ درگاهِ کریمان شدم
باز رضا دست به دامان شدم

ای تو رضا ای تو رضا جانِ من
مشهدِ تو مقصدِ پایانِ من

باز همانندِ بهاران شدم
مشهد موسا یِ چو عِمران شدم
اذنِ دخولم بده باران شدم

ای تو رضا ای تو رضا جانِ من
مشهدِ تو مقصدِ پایانِ من

جمعه به ایوانِ طلا ندبه خوان
ناله یِ عجِّل فرَجم بر زبان
نرگسِ خوش چهره امامِ زمان

ای تو رضا ای تو رضا جانِ من
مشهدِ تو مقصدِ پایانِ من

بر پرِ طاووس دعا خوان شدم
ضامنِ آهو به تو نالان شدم
جانِ جوادت که پشیمان شدم

ای تو رضا ای تو رضا جان من
مشهدِ تو مقصدِ پایانِ من

عالمِ آن آلِ محمّد رضا ست
بهرِ رضا دل چه کند مبتلا ست
بابِ حوائج شده آقا شفاست

ای تو رضا ای تو رضا جانِ من
مشهدِ تو مقصدِ پایانِ من

در حرمِ شاهِ خراسان شدم
گنبد وُ گلدسته که مهمان شدم
لطفِ رضا مرغِ غزل خوان شدم

 

میثم علی یزدی

پانویس: قالب تصنیف( ترانه)

در این قالب شعری وزن عروضی ملاک نیست
اما این شعر تماما در وزن

مفتعلن مفتعلن فاعلن
سروده شده است

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 13, 1402

    سلام و درود
    اجرتان با حضرت نور

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 13, 1402

    درود بر شما
    🙏🌹🙏🌹🙏🌹💐🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا