🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهشت من

(ثبت: 231836) شهریور 31, 1399 

 

من در زمین سبز و خرم خانه دارم
بد نیست وضع روزگار و کار و بارم
الحمدالله سالم و سرحال و بی درد
شبها سر راحت به بالش می گذارم

اینجا کسی را مانده در ماتم نبینی
اقبال خوش را بین مردم کم نبینی
در زیر بار کوهی از فقر و غم و درد
یک لحظه حتی قامتی را خم نبینی

اینجا همه در فکر کار و آب و نانند
از کودکی در کسب روزی پر توانند
شبها میان کوچه ها شبکاره بسیار
ته مانده خوار سفره های دیگرانند

تنکاره ها در فکر تن ها بی شمارند
این عده شبها فی سبیل الله بکارند
از حاصل رنج تن و شبکاری خویش
آسوده خاطر راضی از این روزگارند

در این زمین ما جرم گفتاری نداریم
ناگفته ها گر گفته شد کاری نداریم
ما عیب می دانیم شنود موش دیوار
هرگز در اینجا موش دیواری نداریم

اینجا زمان خوابیده ما فصلی نداریم
با سی خزان طی شده هم در بهاریم
یک روز ما گر طی شود در بی بهاری
آن روزمان را طبق عادت بد شماریم

آنقدر اینجا سرو خوش قامت نشسته
جای شهیدان را گرفتند دسته دسته
آری در اینجا مانده اند تنها شهیدان
با چهره های در هم و قلبی شکسته

باور کنید اینجا بهشت جاودان است
بالا نشستن راحت و بی نردبان است
هرکس که آقازاده باشد با ژن خوب
کاخ بلندش از زمین تا آسمان است

باور کنید اینجا درآمدها تمیز است
پاداشهای زیر میزی روی میز است
من بارها دیدم که در تقسیم پاداش
پاداشها از جنس خرما و مویز است

گفتند اینجا گرگ ها در جلد میشند
نسل جدید کوسه ها در فکر ریشند
بدنام گرگ و کوسه از برچسب ناحق
آنها به فکر توشه در فردای خویشند

باور کنید در این بهشت سبز و آباد
مردم وجود درد و غم را برده از یاد
من که ندیدم ظلمت اینجا پا بگیرد
یا کشته ای افتد بخاک ظلم و بیداد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی مزینانی عسکری

    شهریور 31, 1399

    سلام و عرض ادب
    دستمریزاد
    🌹🌹🌹

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 31, 1399

    🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

  3. فریبا نوری

    شهریور 31, 1399

    گفتند اینجا گرگ ها در جلد میشند
    نسل جدید کوسه ها در فکر ریشند
    بدنام گرگ و کوسه از برچسب ناحق
    آنها به فکر توشه در فردای خویشند

    درودها جناب سربندی گرانقدر
    شفاف، گویا، اثرگذار
    با طنز تلخ آشکار و پنهان در همۀ بندها

    🌿🌹🌿🌹🍃🌹

    • مهرداد سربندی

      مهر 8, 1399

      باز هم مثل همیشه نظرتان زینت دفترم شد. سپاسگزارم استاد فرزانه

  4. جواد مهدی پور

    مهر 1, 1399

    زیبا و بجا

    عالی سرودید

    طنز نطنز را هم کاش اشاره می کردید

    آخه انرژی هسته ای هست اما نیست

    درود بر شما جناب سر بندی عزیز

    زنده باشید به مهر و امید در این وا نفسای نومیدی و بی تدبیری

    فصل خزان ست دیگر ، کاری نمیشه کرد

    آنقدر اینجا سرو خوش قامت نشسته
    جای شهیدان را گرفتند دسته دسته
    آری در اینجا مانده اند تنها شهیدان
    با چهره های در هم و قلبی شکسته

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا