🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی عیاری

(ثبت: 264222) مهر 8, 1402 
بی عیاری

بسمه اللطیف
بی عیاری

کسی در آرزویت غمبرک نخواهد زد
دلی برای تو در سینه لک نخواهد زد

به بی عیاری و ناخالصی وجود تو را
کسی به مهر و محبت محک نخواهد زد

وفا نکردی و خود واقفی که بر سر من
هوای حسرت و تردید و شک نخواهد زد

اگرچه خاطره‌ها همچو شاخ قاصدک‌اند
بدان که باد بر این قاصدک نخواهد زد

دلم به آنچه که گندیده است در خاطر
از آن فریب و توهم نمک نخواهد زد

هزار شکر که مهدی به دیدنت دیگر
هزار دشنه به دو مردمک نخواهد زد

به شعر خویش دگر حرف زهر گل‌هایی
که می‌گریزد از آن شاپرک نخواهد زد

 

#مهدی_رستگاری
یازدهم شهریور سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
سوم سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی
غزل سرایی گروه ادبی《ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران

۹۳۴

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 8, 1402

    سلام

    آزرده خاطرتان کرده اند
    از واژه غمبرک چه خوب استفاده کرده اید

    در پناه خدا🌿

    • مهدی رستگاری

      مهر 8, 1402

      سلام و درود استاد گرامی. متشکرم از عنایت و توجه عالی تان. این شعر از باب مضمون پردازی در سبک 《وقوع》 سروده است‌. این سبک به دلیل بدیع بودن و انطباق آن با واقعیت روابط انسانی(برخلاف مفاهیم تمثیل گونه برگرفته از تصوف) مورد علاقه اینجانب هست🌷🌹🌷🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا