🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تابستان

(ثبت: 262003) تیر 28, 1402 
تابستان

کسی خانه ی تابستان را
قرار عاشقانه ی خود نخواهد کرد،
روزی به تمام ستاره ها خواهم گفت
که هیچ عددی مقدس نیست!
و گُل را از تمام کتاب ها پاک خواهم کرد،

یک نفر گوشه ی تنهایی
تب خورشید را می گیرد،

آه!
امان از عددهایی که فاصله می اندازند
تا روزی پاییز را تا حد مرگ
روی خش خش برگی نگه دارد!
و شاید زمستانی را عریان…
چقدر از شهوت فصل ها بیزارم
تابستان می شوم از فردا!
دیگر روی هیچ روزی نامی نخواهم گذاشت،
بگذار هرکسی که صدایش می رسد
بهار را دورتادور یک باغ فریاد بزند،
و تمام نقش های زیبا را
باران به باران شکوفا کند!

ورق بزن تابستان را
حتی وحشتش می ارزد به قاصدک هایی که می رقصند!
چه کسی می گوید سوز این عشق بد است؟
وقتی که خورشید تمام نگاهش را به زمین می دوزد!

شاید هنوز گمشده ای دنبال ستاره ها نخواهد رفت،
می دانم
روزی زنهای همسایه
پابه پای تابستان سایه ها را زیبا خواهند کرد،

احساس سرد چقدر درون یک خانه می ماند؟
به تاوان تمام خواب هایی که تعبیر نمی شوند
روی تابستان را خواهم پوشاند،
تا کسی غرق در فانوسی که شب را مهمان خود کرده است
یک تجاوز در زیر ماه!
را به خورشید گفته باشد.

شعر تابستان از کتاب بخت واژه ها صفحه ی 73

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 28, 1402

    به به!
    جناب مسعود آزادبخت عزیز،
    در این سایت هم حسینیه ای دایر شده و در انتظار همراهی شما بزرگوار است.
    اجرتان با امام حسین

    نشانی:

    https://sherepaak.com/261937/—-

    • مسعود آزادبخت

      تیر 29, 1402

      سلام و احترام جناب رضاپور ادیب
      سپاسگزارم از دعوتتان
      نیز حضورتان
      سبز باشید و ماندگار
      🌹🌹🌹

  2. مهرداد مانا

    تیر 28, 1402

    تب خورشید را اصطلاحی تازه و شاعرانه یافتم مسعودجان
    خوشحالم که اینجایی

    • مسعود آزادبخت

      تیر 29, 1402

      مانا ی عزیز و گرانقدر
      سپاسگزارم از دقت نظر و حضور شریفتان
      سبز باشی و ماندگار
      🌷🌷🌷

  3. علی معصومی

    تیر 28, 1402

    جناب ازادبخت عزیز
    🌹🌹🌹🌹

    • مسعود آزادبخت

      تیر 29, 1402

      استاد معصومی گرانقدر
      سپاسگزارم از گلهای زیبایتان
      سبز باشید و ماندگار
      🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا