🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تاریخ هزاره

(ثبت: 220738) دی 18, 1398 
تاریخ هزاره

 

**** تاریخ هزاره ****

به آبسالی مجاز و عرقِ جبینِ واقعیّتم بنگر

اگر خشکسالی لبهایم را نمی بینی .

به آئینه ی غبار گرفته ی دیوار سکوتم بنگر

اگر جای شلاق شفق را

در گُردِه ام نمی بینی .

اگر به آه سرد و نفس گیر

فین کاشان دماغت نمی نگری

بدان که خفقان شریعت

دیریست آغاز شده است .

نفس فانوسهای کوچه های مرطوب و خلوتمان

از بوی نفت سیاه بد جوری گرفته است .

گلوی ناودانهایمان

زیر نورد تکنولوژی

له و لَوَرده شده است .

کمر مترسکهایمان

زیر چرخِ تِ راکتورهای هسته ای شکسته

و هیچ آلاله ی زخم خورده ی مزرعه ای

دم بر نمی آورد

آیا من دست پرورده ی پست ترین

خاکهای شمال و یمین نیستم

که در پیش خاکهای علّیین

لُنگ پهن میکنند ؟؟

بیا دردهای کهنه و زخمهای قدیمی

ملل ما را ببین

که چگونه در التهاب خلسه می لولند .

در لحظه ی هبوط که از لابلای جرز ازون

ناخواسته به زمین های گر افتادم

در میان اوراق سنگین تاریخ هزاره

ثبت است .

من بودم که برای لقمه ای نان حلال

و سیر کردن کودکان آسیب و آواره

هزاران بار کارِ حرام کردم

و در دادگاه قاضیان ناخلف

به دورترین نقطه ی تاریک زمین

تبعید شدم .

باز آ که زخم اثنی عشری مان چرکین است

و ما به دنبال مرهمی

در انتهای کوچه های بن بست گرفتاریم .

باقر رمزی باصر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    دی 18, 1398

    درود بر شما استاد رمزی عزیز

    زنده باشید 💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا