🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تار ایمان پود عشق

(ثبت: 233535) آبان 25, 1399 

 

در جهانی عاری از ایمان و عشق
معرفت را می شود ارزان فروخت
داغ ننگ اندر جبین و سر بلند
دیده بر چشمان یک رجّاله دوخت

عشق را در امتداد یک هوس
میتوان بر بوم گیتی نقش کرد
زیر پای خستگان از شرف
غیرت و مردانگی را فرش کرد

ارزش هر کس به عریانی اوست
این دلیل و منطق دنیای ماست
حجم و طول و عرض گشته معتبر
صبر و ایمان و شرف در قصه هاست

کوه هم باشی خرابت میکنند
گر درون بازی دنیا شوی
لاجرم باید نشینی گوشه ای
ذرّه ذرّه از خودت منها شوی

عشق را تنها برای محض عشق
لایق سطل زباله کرده اند
عشق منهای هوس که عشق نیست
مکتبی را استحاله کرده اند

سرعت تکثیر عشق خیلی کم است
کمتر از تعداد انگشتان دست
زایش نفرت به همراه هوس
گوی سبقت را از ایمان برده است

زخم هایی تازه رویش می کنند
از درون بطن بیمار هوس
عاقبت روزی به پایان می رسد
قصه ی تحقیر انسان در قفس

روزگاری نو ز ره خواهد رسید
دوره ای از تار ایمان پود عشق
زندگانی را ز سر خواهد گرفت
آدمی با نور ایمان جود عشق

92/09/12

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 25, 1399

    🌹🌹🌹💐💐💐

  2. جواد مهدی پور

    آبان 25, 1399

    اشعار تان عالی و پر معنی است

    زیبا می سرایید

    اثر فاخرتان را خواندم و بهره مند شدم

    درود بر شما حبیبی گرامی

    💐💐💐

  3. مازیار نژادیان

    آبان 25, 1399

    درودها برگوار

    وچه خوش است وقتی قلم متعهد و ادب شده باشد

    هر چه مینویسد جز عشق نیست

    و هر چه می آموزد جز معرفت

    هماره نویسان و شادکام بمانید

    💐💐💐💐💐

  4. آبان 25, 1399

    موفق و مانا و سر بلند باشی عزیز🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا