🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تلخکامی

(ثبت: 269923) خرداد 7, 1403 
تلخکامی

بسمه اللطیف
تلخکامی

تلخکام از سمّ جانکاه و جگرسوز شرنگ
می کشم هر شب به دیوار اتاق خویش چنگ

بی گمان مرگی است تدریجی و پردرد این چنین
زندگی کردن به کام مرگبار این نهنگ

منفجر شد فقر در فرهنگ و دارایی و آه
می زند گوش من از این انفجار شوم زنگ

موریانه از درون  خورده است کل شهر را
گر چه در ظاهر فراتر رفته از شهر فرنگ

اغلب پروردگان این فضا در طبع و خوی
گوسفند و گاو و خوک و گرگ و خِرسند و پلنگ

جنگلی شد شهر و جریان یافت در دامان آن
وحشت و بی رحمی و ناکامی و غوغا و جنگ

می گریزند از هیولاهای متن زندگی
نوجوانان و جوانان  سوی قرص و گرد و بنگ

مهدی از نامردمی هایی که دیدی بی گمان
می شود در ساحت معنا پر از خون قلب سنگ

می رود تحلیل در این ورطه هر دم عمر تو
دامن خود را فراهم چین از اینجا بی درنگ

#مهدی_رستگاری
سوم خرداد سال یکهزار و چهارصد و سه خورشیدی
بیست و سوم مه ۲۰۲۴ میلادی
بداهه سرایی گروه《 ادیبانه》

دفتر شعر روزگاران

۱۰۲۷

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    خرداد 7, 1403

    بابت این شعر ازت ممنونم مهدی جان و اگر معیار داوری را فرمایشات پسر ابیطالب در نهج البلاغه قرار دهیم : مسئول فقر مردم ، حاکمان هستند

    • مهدی رستگاری

      خرداد 10, 1403

      زنده باشی آقای مهرداد.ای کاش قدر امیر مومنان علی (ع) درک می شد و فرمایش های ایشان به عنوان رهنمودی به سوی سعادت رعایت و ترویج می شد.

  2. حمید گیوه چیان

    خرداد 7, 1403

    درود مهدی جان
    شعر عالی بود و تصویر غمی به وسعت تاریخ…
    وجود و قلمت سبز و تابان
    شاد و سلامت باشید👏👏👏🌺🌺🌺

    • مهدی رستگاری

      خرداد 10, 1403

      درود و سپاس فراوان حمید عزیز. همیشه لطف داری🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا