🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوشنویس، خدای واژه ها

(ثبت: 239216) خرداد 1, 1400 

 

((این سروده اقتباسی آزاد از شعر شبی
در کارگاه تندیسگر اثر مرحوم نادرنادرپور
است))

خطاطم و عاشق بر اندامِ حُروفم
با واژه هایم می کنم هی عشقبازی
جسم و تَنِ هر واژه را در روی کاغذ
می آفرینم می کنم تصویر سازی

گویی خدایَم بر جهانِ این الفبا
از خامه ی صُنعَم دَمادَم حرف زایَد
بر روی کاغذ که جهانِ واژه ها بود
این آفرینش لاجَرَم محتوم باید

چون خالقی زیبا پسندم حرفها را
زیبا و پُر ناز و ادا می آفرینم
تا هر کسی چشمش به مخلوقات من خورد
خود پی بَرَد که خالِقِ زیباترینم

در روی این کاغذ که دنیای لغات است
با این دوات و این قلم من واژه سازم
در کارگاه خلقَتَم همچون خدایان
می آفرینم چون خدای عشقبازم

من عاشق مخلوق خود بودم عَجب بود
محصور پیچ و تاب اندامِ لُغاتم
یک دَم خدایم بر تمام این الفبا
آنی دگر هاروت و ماروتم که ماتَم

خالق شتابان عاشق مخلوقِ خود گشت
گویی که جعل و بدعتی در دین و کیشم
ابلیسم و در بَندَم از کوه گناهان
آن عقرب زخمی شده از نیشِ خویشم

با این همه من هرچه هستم باز امّا
دیوانه ی رقصیدنِ این سین و قافَم
دلداده ی آن لام و یا و ها و میمَم
در مرکزم آن نقطه ی نونَم چو نافَم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فرخنده عابدینی

    خرداد 2, 1400

    سروده زیبایی است.
    همواره خالق آثار ماندگار باشید
    درودتان🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا