🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوگ سپید

(ثبت: 266746) دی 15, 1402 

 

بَر اَبر نظر می کنم او پُر زِ سرشک است
خالی ز امیدست ، در او ناله و آهیست
شاید که زِ انجام من او دل نگران است
این راه که من می روم این راه تباهیست

از پنجره بر شهر نظر می کنم اکنون
شهر از وزش باد مُشّوش ، نگران است
با ریزش باران غم دنیا شده پیدا
رنگ غم او می گذرد ، غم گذران است

برگی که رها می شود از شاخه ی مادر
دل از هوس سبز شدن می گُسَلَد او
پاشیده شود بر رُخِ او گَردِ طلایی
بر لِه شدن و خُرد شدن دل بدهد او

جنس غم دل مثل غم ابر جهان نیست
این بارش و باران و سیاهی که غمی نیست
عالم پَسِ این بارش و باران چه قشنگ است
این ماتم و غم پُر زِ عزا ، اشک و نَمی نیست

باران که فقط مژده ی یک سوگ سپید است
بر گوش رسانَد قدمش مژده ی آغاز
بر دل برساند هوس تازه شدن را
در بارش باران هوس رفتن و پرواز

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود بر شما
    زیبا سروده اید
    🌺🌸🌺🌸🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا