🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در شهادت امام صادق

(ثبت: 211272) تیر 9, 1398 

چشمان شیعه، پر شده از ماتم فراق
خون می چکد مگر که شود مرهم فراق

خواهم دلی که جوی بهاری شود چو چشم
باران بگیرد و بشود همدم فراق

دل را گرفت و چشمه ی ماتم هدیّه داد
این هم ز ماجرای دل و زمزم فراق

اشک سفید، پیش رخ زرد جا گرفت
آه و فغان و ناله و غم، مَحرم فراق

امّت، یتیم شد. پدر شیعه، کشته شد
پر شد تمام کشور عشق از غم فراق

صادق، امام طایفه ی دین، شهید شد
عالم شد آشنا به غمِ عالمِ فراق.

(از کتاب تا کهکشان ها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 10, 1398

    سلام و درود
    مسافرت بودم و سعادت خوانش اشعار عزیزانم را نداشتم.
    غزلی محکم آیینی و زیباست
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 10, 1398

    سلام و درود و سپاس فراوان
    جناب استاد خراسانی عزیز🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سیاوش آزاد

    خرداد 7, 1401

    سلام شهادت امام صادق تسلیت باد
    خون می چکد مگر که شود مرهم فراق
    دو معنا یافتم و دومی را نیکوتر دیدم
    یک) اغراق در گریه که موجب تسکین درد فراق گردد
    دو) فراق تشبیه شود به زخمی بر بدن . خون از چشم روی زخم(فراق) بچکد و آن زخم التیام یابد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا