🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل‌تنگی

(ثبت: 263100) مرداد 30, 1402 

 

دلم برای همه شاعرانه‌ها تنگ است
برای شعر و شکوفه دلم شده بی‌تاب
برای همهمه و شادی و سرور و نشاط
برای زمزمه‌ی مادرانه موقع خواب

صدای سوز سیاهی به گوش می‌آید
سیاهی شب ما بی‌دریغ و خندان است
برای زمزمه‌های سپید و سردرگم
جواب مستی شب تیغ و مشت و زندان است

از این زمانه‌ی تار و گرفته و غمناک
از این توهم سرد و سیاه بیزارم
ببار قطره‌ی بارانی ای سپهر کبود
برای من که به امید صبح بیدارم

زمین از این همه آلودگی دلش افسرد
به آب و آتش و باد و ستاره‌ها سوگند
در انتظار شکفتن به شوق پروانه
به تلخی از ته دل می‌زند به گل لبخند

بیا به آینه‌های شکسته در اعصار
طلسم روشنی از آسمان بیاویزیم
بیا برای رسیدن به حس آزادی
ترانه را به غزل‌های شب درآمیزیم.

 

مرداد ۱۳۹۴

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 30, 1402

    از این زمانه‌ی تار و گرفته و غمناک
    از این توهم سرد و سیاه بیزارم
    ببار قطره‌ی بارانی ای سپهر کبود
    برای من که به امید صبح بیدارم.
    َ
    َ
    بیا به آینه‌های شکسته در اعصار
    طلسم روشنی از آسمان بیاویزیم
    بیا برای رسیدن به حس آزادی
    ترانه را به غزل‌های شب درآمیزیم.

    سلام و درود

    بسیار عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • کیوان سیار

      شهریور 1, 1402

      درود فراوان و سپاس جناب خراسانی عزیز

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 30, 1402

    درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌺🌷

  3. معصومه بیرانوند

    مرداد 30, 1402

    سلام و درود بر شما
    روزبه روز سایت شعر پاک از حضور شاعرانی با قلم قوی مزین می شود و از این بابت خیلی خوشحالم
    خیلی عالی بود شعرتون

    • کیوان سیار

      شهریور 1, 1402

      درود فراوان و سپاس از توجه و مهر شما.

  4. سینا دژآگه

    مرداد 30, 1402

    سلام و عرض ادب جناب سیار ارجمند
    از دنبال‌کنندگان اشعار ارزشمندتان هستم. چهارپاره‌ی بسیار زیبایی خلق کرده‌اید.
    پیروز باشید🌸🌺🌸🌺

    • کیوان سیار

      شهریور 1, 1402

      درود فراوان جناب دژآگه گرامی. سپاس از مهرتان.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا