🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیگر نمانده حوصله

(ثبت: 2517) مهر 6, 1395 

 

 

دیگرنمانده حوصله

 

دیگرنمانده حوصله  ،  افُتاده ام از هلهله

با کس نمی جوشد دلم ، حل کرده باغم مسئله

 

 جان برلبم آذین شده  ، رُخساره چین واچین شده

احساس وعشق آلاله گون ، دست قضا گلچین شده    

 

بنشسته مفصلها رسوب ، گشته مَجال عُمرغروب

دَروازه بان بی دست وپا ، گُلزن مُسلّط پُشت توپ

 

اَمر زمان را تابع ام  ، تسلیم درصُلّابه ام

ترسم همین زودی شود ، یک تکّه چوب ارّابه ام

 

با آنکه صدها آرزو  ، دردل بود اماّ قهراو

برمسلخ بُطلان کشید  ، انگیزه هارا موبه مو

 

آزاده ای گُفتا سَلیم  ، عاشق شدن سـوزاست وبیم

باچوب نان بُرهای دهر، انسانیت گردید عقیم

 

یاد آورآن ضزب المثل ، حّی الاخیرالعمل 

بالعن شیطان رجیم ، دوری کن ازحرص دَغل

 

پیرنظر “سلیم “

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):