🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 فاصله ها …

(ثبت: 269443) اردیبهشت 13, 1403 

فاصله ها …

این فاصله هایی که میان من و من هاست
انگیزۀ در ماندگی مهین تنهاست

این کهنه دیاری که ز اجداد بجاماند
پیوسته ز بی فکری ما مطلع غوغاست

هرفرقه بنوعی به تنش زخم نشاندند
دائم به سیه جامه مزین شده پیداست

چون مادر رنجیده ز بی مهری فرزند
در خویش فغان میکند .؟ از ماست برماست

دریا که تهی گردد از امواج و تلاطم
صیاد بخشم امده را صید مهیاست

هرقدر شب از خمرسیاهی بشود مست
در واهمه و دلهرۀ هیبت فرداست

با انکه عقب مانده ایم از لذت عالم ؟
فرهنگ جهان باورمان وسعت دریاست

پیرمظر (سلیم)
اسفند : ۴۰۲

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 14, 1403

    احسنت
    بسیارزیبا درود برشما شاعر عزیز

  2. حدیث عبدلی

    اردیبهشت 14, 1403

    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب پیر نظر گرانقدر
    از سروده تان لذت بردم
    بمانید
    و
    بتابانید
    قلمتان مانا …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا