🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز هستی (قسمت پنجم)

(ثبت: 1434) اردیبهشت 21, 1395 

 راز هستي (5)

… … … 

خوشا بر حال ِ ما

اینجا برای ِ خود حريمی هيچ كس، هرگز نمی سازد.

كسی خود را نمی بازد.

و با هيچ قيمتی هرگز

به ساز ِ سازمانی هيچ كس، آری نمی رقصد.

اساسن سازمانی نيست در اينجا!

و شاخ و برگ ِ انسان ها

هَــرَس هرگز نخواهد شد،

كه رشد چند شخصيت شود مطلوب؛

خيلی خوب!

در اينجا ارث  و ميراثی كه می ماند به جا

از رفتگان ِ راه،

مسير ِ ما  فزون از پيش، روشن می کند؛ آری!

در اينجا هيچ كس بر گور ِ بی مرده نمی خواند.

نمی آيد در اينجا بوی ِ الرّحمان!

خوشا بر حال ِ ما

هرگز وضو با خون نمی گيرد كسی اينجا.

وضو با عشق می گيرند.

در اينجا نان ِ جو هرگز به نرخ ِ نان ِ گندم نيست.

و از آداب ِ مردم نيست.

نمی بيند كسی از ديگری آسيب!

و مَــدّاحی مَـذمّـت می شود اينجا.

كسی در نقش ِ چپ، بازی نخواهد كرد؛

کسی در راست هم، بازی نخواهد كرد!

اگر چه زندگی جدّی است ، امّا ساده می گيرند.

و چون یک اتفاقی پيش می آيد،

عزا هرگز نمی گيرند.

و از ترسش  نمی ميرند!

خوشا بر حال ِ ما، اينجا

وجود ِ خارجی چيزی ندارد، چون

كسی از آن نمی ترسد!

اگر چه غالبن اين رسم پا بر جاست،

ولی هرجا كه ما ديديم،

همه وحشت زده،  در انتظار ِ اتفاقی خاص

و با اين دلهره – احساس،

تمام لحظه های ِ خويش را سرشار می كردند!

خوشا بر حال ِ ما، آری 

كسی اينجا برای ِ هيچ كس در زندگی،  قاشق نمی گردد!

هميشه در امان هستيم از آسيب ِ هم، اينجا.

و بی آنكه برای ِ ديگری، يك گام برداريم!

و اينجا هركسی در فكر ِ خود باشد

و خودخواهی در اينجا بهترين باشد!

و حُسنش در همين باشد!

اگر هركس كند حلّ اين معما را

بگويد راز ِ آن در چيست،

در ِ آبادی ِ ما هم ، به رويش باز می باشد!

نظرها
  1. سحر جهانی

    اردیبهشت 21, 1395

    سلام و درود فراوان  استاد لطفی عزیز

    عاشق سبک شعرتان شده ام….

    خیلی لذت بردم …..

    زیبا وخاص می سرایید ….

    درپناه حضرت دوست 

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 21, 1395

    خوشا بر حال ِ ما

    هرگز وضو با خون نمی گيرد كسی اينجا.

    وضو با عشق می گيرند.

    سلام حضرت لطفی

    آیندگان این جواهرات را خواهنددید

    آرزوی این نسل پریشان را خواهند فهمید

    آرزوهایی که فقط در شعر بیان می شود  و در این دور برها وجود ندارد شاید خارج از مرزها یکجایی وجود داشته باشد.

    کسی اینجا برای هیچ کس در زندگی، قاشق نمی گردد

    درود خدا بر شما باد

  3. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 22, 1395

    با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و عرض سلام، بسیار زیبا و پرمعنابود. همواره مؤید باشید.

  4. فاطمه صابر

    اردیبهشت 22, 1395

    سلام استاد عزیز 

    خیلی قشنگ و با مفهوم بود 

    امیدوارم همیشه دل شاد باشيد

  5. نگار حسن زاده

    اردیبهشت 23, 1395

    درود بر شما استاد بزرگوارم

    مشتاقانه پیگیر این راز زیبای هستی هستم

    عالی بود

    سلامت و سعادتمند باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا