🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه وصال

(ثبت: 263065) مرداد 29, 1402 

{{{ 2 }}}

عرشی کمال می دهد راه وصال می دهد
با شعر و با هر یک سخن سیّد مدال می دهد

عاشق بشو در دایره تا بگذری از نافله
با هر نگه بر لیلیت گردی به قرب ساحله

بگذر ز فانی ها دگر تا باقیت گردد به بَر
تا با تمام روح و جان گردی تو فانی بر جگر

بر یاد یار خویش باش هر دم ز او دل ریش باش
تا مست گردی هی مدام با یار خود هم کیش باش

درگیر خود باش نِی کسی دوستی نکن با نا کسی
این معنی خیلی شد مهم حرفم زدم گر تو کسی

سعی کن تو نورانی شوی چون سینه ی سینا شوی
گر ظلمتت باشد دگر کی یاور مینا شوی

زیبایی را در دل ببین از زشتی تو دوری گزین
تا روح تو گردد قشنگ تا گردی زیبا آفرین

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا