🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زاهد ازترس جهنم گریه و زاری کند

(ثبت: 270109) خرداد 15, 1403 

 

زاهد از ترس جهنم گریه و زاری کند
عابد هم بر شوق جنت رو به دلداری کند

اولی از ترسِ آتش خویش را کرده اسیر
دومی بر حور و غلمان خویشتن داری کند

در تحیّر هستم از افعالشان با اختیار
با خداوندِ حکیم آنها که تُجّاری کند

این دلِ ما که پسندش نیست از این کارها
درحریمِ عشق می خواهد چه عیّاری کند

راه درویشان گزیند یا که راه عاقلان
یا پیاله گیرد و در دست خمّاری کند

او نمیداند چه دلها مانده در گردابها
حرفهای گُنده گُنده بر زبان جاری کند

سالک راهِ حقیقت باید از خود بگذرد
خویش را در جلوه ی معشوق خود فانی کند

خواه در جنت بماند خواه در دوزخ چه فرق
آنکه بر معشوقِ خود عشق و وفاداری کند

(۱۱۷//۱۴۰۳/۰۲/۱۴)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا