🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زباله گرد

(ثبت: 262102) تیر 30, 1402 

 

شب که می شود
زباله گردی
پس مانده‌ های اندیشه ام را می گردد
دلهره های دور ریخته را
به گردن می آویزد
و از فرط گرسنگی
تکه های خشکیده ی حرف ها را
سق می زند
صبح شادی های زنگ زده ام را
به ضایعات دنیا می فروشد

#شیدا_شهبازی

 

 

 

نقدها
  1. مهرداد مانا

    تیر 30, 1402

    سلام
    همه ی ما به این شکل از سرودن نیاز داریم
    آنچه برایم جالب بود رعایت نظایر در این اثر بود . ( زباله . گرسنگی . پس مانده . ضایعات )
    همین طور دستکم دو خط سیر در این شعر به موازات هم پیش رفتند .

    خط اول : زباله گرد و کار و بار او
    و خط دوم : تشبیه تفکر به زباله دانی که بسیار به جا و هوشمندانه بود و این که به واسطه ی همین تشبیه ، بقیه ی ارکان اثر نیز دستخوش تغییر شدند . به طوریکه اندیشه پس مانده است
    دلهره ، دور ریخته
    حرف : تکه ی خشکیده
    و شادی : زنگ زده

    باز هم ادامه بدهید …

    • شیدا شهبازی

      تیر 30, 1402

      سلام و عرض ادب
      سپاسگزارم از لطف و نظر شما

      🌸🌸🙏🙏🙏
      👌👌👌شعر آغاز راه است ….

نظرها 10 
  1. سیامک عشقعلی

    تیر 30, 1402

    درود بر شما خیلی عالی بود و بر دل نشست
    شاد و سرزنده باشید 🙏

    • شیدا شهبازی

      مرداد 6, 1402

      سلام و عرض ادب
      سپاسگزارم
      💐🙏

  2. علی معصومی

    تیر 30, 1402

    درودها
    بانو شهبازی ارجمند
    ♤♤♤
    مگو از درد
    از یادم ببر
    این زخم ناسور است
    زمان بدجور ناجور است
    مسیر صبح شادی
    بسته
    نه کور است

    • شیدا شهبازی

      مرداد 2, 1402

      سلام و احترام
      سپاسگزارم

      عالی👌👌👌💐

  3. طارق خراسانی

    تیر 30, 1402

    سلام شیدای عزیز

    این یک اثر برجسته و خاص است
    روایات و تفسیرهای فراوانی برای آن می توان داشت
    شب که می شود
    زباله گردی
    پس مانده‌ های اندیشه ام را می گردد…

    شب و تاریکی، دزدان بیشتر شب را برای سرقت انتخاب می کنند
    سرقت های ادبی که این روزها بسیار رواج دارد و چه گوهرشناسی ست این سارق ادبی که از پس مانده اندیشه ی شاعری بزرگ نمی گذرد چرا؟ قبلا گفتم که، دزد گوهر شناسی ست..
    دلهره های دور ریخته را
    به گردن می آویزد
    و از فرط گرسنگی
    تکه های خشکیده ی حرف ها را
    سق می زند
    شاهد مثال زیبایی ست بر نظر بنده

    صبح شادی های زنگ زده ام را
    به ضایعات دنیا می فروشد

    تا با آن ضایعات جواهراتی گرانبها بسازند…

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • شیدا شهبازی

      مرداد 2, 1402

      سلام و درودسپاس از حضورتان

      ممنون ازدقت نظر شما
      تفسیری بسیار جذاب و زیبا بود
      و چه به جا فرمودید

      💐💐💐💐🙏🙏🙏

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 30, 1402

    سلام و درود

  5. محمدعلی رضاپور

    تیر 30, 1402

    السلام علیک یا اباعبدالله
    و علی الاَرواح التی حَلَّت بفنائک
    علیک منّی سلام الله
    ابدا ما بقیتُ و بقیَ اللیلُ و النّهار
    و لاجعَلَهُ اللهُ آخِرَ العهد منّی لزیارتکم
    السلام علی الحسین
    و علی علیّ بن الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا