🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سراب

(ثبت: 269291) اردیبهشت 4, 1403 
سراب

بسمه العزیز
سراب

اگر چه نوشدارویی به دادمان نمی رسی
سراب در کویری و به تشنگان نمی رسی

در این شبان تیره هیچ یادمان نمی کنی
شهابی و به تابشی در آسمان نمی رسی

اگر شبی تمام شرح غصه های خود دهم
به عمق بی نهایت غم نهان نمی رسی

نگاه می کنم تو را و حسرتم فزون شود
که بند شکل و ظاهری و خود به جان نمی رسی

فتاده ام ز پای در دل شب و در این زمان
که غرقه ام به سیل اشک بی امان نمی رسی

دمی به آینه ببین تو وضع و حال خویش را
به واژگونی صریح واژگان نمی رسی؟

بهار بی نشاطی و ز بس که لطف در تو نیست
فقط به ناگواری دم خزان نمی رسی

امید برگرفت از تو مهدی و به کار خود
ادامه ده ولی به عشق بی گمان نمی رسی

#مهدی_رستگاری
سی و یکم تیرماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
بیست و دوم ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی
غزل سرایی با کلمات منتخب در ادبی «مکتب خانه عشق»

دفتر شعر روزگاران
۱۲۵

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 4, 1403

    بهار بی نشاطی و ز بس که لطف در تو نیست
    فقط به ناگواری دم خزان نمی رسی

    درود بر شما
    خیلی زیباست🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا