🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروشِ سرایش

(ثبت: 209800) اردیبهشت 22, 1398 

سروشی به نام در قطار تسلسل

می رویم و نمی رسیم چرا؟/
بعد از این، باز، می رویم کجا؟/
می شتابیم و بیم بیم به ما/
در قطارِ تسلسل ایم سوار .//

سروشی به نام مدیون

به تمنّای عشق، مدیون بود/
دوستدارِ جنونِ مجنون بود/
بی قرارِ تغزّلِ خون بود/
گلِ سرخ.//

سروشی به نام فکر آنها فتاد

پدرانی همیشه شرمنده/
مادرانی ز حسرت، آکنده/
کودکانی غریبِ آینده/
فکر آنها فتاد/
برگشت.//

سروشی به نام نردبانِ جمهوری

آن سرِ نردبانِ جمهوری/
قله ی لا مکانِ جمهوری/
جانِ جمهوری/
پایه، پیدا نیست (پایه در این جا: کوهپایه/ پایه ی نردبان).//

سروش، قالب جدید در شعر فارسی ست که تا حدود زیادی، جامع قالب های دوبیتی، رباعی و سه گانی ست.

(بر گرفته از کتاب سفیر شعر فارسی- محمدعلی رضاپور)

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اردیبهشت 22, 1398

    بسیار زیباست🌹🌹🌹🌹🌹

  2. زانا کوردستانی

    اردیبهشت 22, 1398

    “`{✿_❤_❀_♥_✿_♥_❀_❤_✿}

    درودتان شاعر فرهیخته

    سپاستان و احسنت

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 23, 1398

    سلام و.درود

    شما در پی انقلاب و دگرگونی در شعر هستید
    خواستن توانستن است
    کاری زیبا بود

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا