🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروشی پلّکانی با عروضِ آزاد

(ثبت: 224738) فروردین 14, 1399 

 

سروشی پلّکانی (از لَخت بلند به لخت کوتاه) با عروضِ آزاد

و باز، گل های آفتابگردان که باز می شوند/
آوازهای رازِ دل، آغاز می شوند/
رو به سوی نور.//

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نقدها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 14, 1399

    راز شکل پلکانی: هر چه شاعرش جلوتر می رود،
    حقایق را آشکار تر می بیند و از سخنش کاسته می شود.
    به قول جناب مولوی:
    در نیابد حال پخته، هیچ خام
    پس سخن، کوتاه باید؛ والسلام.

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 14, 1399

    شعر سروش،

    سه گلشن

    و شعر سبز (چندآهنگ)

    را جستجو بفرمایید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 14, 1399

    سلام،
    شاعر گرامی!
    آیا نمی خواهید در قالب سه گلشن، اشعاری بسرایید تا در راه شناساندن این قالب تازه ی توانمند،
    مددکار باشید؟
    سه گلشن:
    تنها قالب در شعرفارسی با هر سه بخش آغازگر، بدنه و پایانبخش در خودِ قالب(توجه بفرمایید:
    در خودِ قالب)
    سپاس

  3. حامی شریبی

    فروردین 14, 1399

    حریرخواب را از چشمم بردار
    یک چراغ روی چشمم بگذار
    این مسیر گمشدگان است
    بداهه
    سروش
    خدمت دوست ادیب و پژوهشگر ادبی
    جناب استاد رضا پور عزیزدورتان باد 🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      فروردین 15, 1399

      درودتان
      جناب شریبی عزیز

      بسیار نیک
      البته منظورتان قالب سروش بود. درست است؟

      چون سه گلشن، ویژگی های دیگری دارد.
      فراوان سپاس🌹🌹🌹

      • حامی شریبی

        فروردین 15, 1399

        سلام مجدد بله سروش میباشد که متاسفانه سه گلشن تایپ گردید با پوزش از محضر حضرتعالی
        که در کامنت اصلاح گردید🌹🌹

        • محمدعلی رضاپور

          فروردین 15, 1399

          سلام و درود و سپاس
          بسیار نیک
          لطفا اشعار زیبایتان در سروش و سه گلشن و شعر سبز را در
          قسمت اصلی سایت، منتشر بفرمایید❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا