🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی به نام باران!

(ثبت: 223210) اسفند 10, 1398 

 

(آغازگر:)
باران! بیا بشارتی از آسمان بیار!//

(بدنه:)
از دشت ها بخوان/
تا دشت ها بران/
بر دشت ها بمان/
ای پیک آسمان!/
شویَنده ی روان/
قدری در این میان/
ساقیِّ مهربان!/
جامی رسان به جان/
ای جانِ عاشقان!//

(پایانبخش:)
باران! به حالپرسیِ جان ها خوش آمدی!//

قالب شعری سه گلشن:
آغازگر + بدنه + پایانبخش؛
با حداکثر تنوع در هر بخش (و قابل کاربرد به هریک از شیوه های وزنی سنتی، نیمایی، سبز و سپید)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 10, 1398

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب رضاپور عزیز

    سلیس و روان

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌈

    با سماوی پیک گشتم آشنا
    نم نمی باران برایم عرضه ها

    نعمتی باران روان شد بر زمین
    هر چه را ، با آب احیا ، ربِّ ما

    ولی اله بایبوردی

    10 / 12 / 1398

    🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

  2. حامی شریبی

    اسفند 11, 1398

    در گیر و گرفت
    این دلشوره ها
    باورم را
    از این روزهای
    فریب خورده پس میگیرم
    فردا که میروم
    ماه بخرم
    دور از این
    تلقینهای دروغ
    اگر عمری باقی بود
    خودم را
    برای این پنجره ها
    از سرمیگیرم

    حامی شریبی

    درودتان باد شاعر
    و اندیشمند فهیم جناب رضا پور
    گرامی و متین 💐💐💐

  3. محمدعلی رضاپور

    اسفند 11, 1398

    سلام ودرود فراوان
    خدمت جنابان گرانقدر بایبوردی و شریبی🙏🙏❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا