🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی به نام خانه اش

(ثبت: 210047) اردیبهشت 29, 1398 

بسم الله الرحمن الرحیم

سه گلشنی به نام خانه اش

خانه اش خانه ای تمیز و قشنگ، خانه ای باصفا و رنگارنگ
خانه ی مردِ صادقِ دوران، خانه ی مردِ از کژی، دلتنگ
خانه اش آن چنان صفا گُستر که به هر ناگوار، تسکین است
خانه اش آن قَدَر فراخ نظر که پذیرای هرچه مسکین است
خانه اش کاخِ لطفِ باغِ ارم؛ در خورِ اقتدارِ مردِ کرم
تا نگوید کسی که باغِ بهشت، واقعی نیست و نمادین است
لطف او مهربانیِ همه گیر؛ بارشِ آسمانیِ همه گیر
چون که از شادیِ خواص، خوش است؛ چون که از دردِ توده، غمگین است
یار ما، مهربانی اش خاص است. خنده ی زعفرانی اش خاص است
نظرات و مبانی اش خاص است . نظر مردم اکثرا این است
این که ایشان امین ما هستند، این که از بهترینِ ما هستند
نظر ویژه ی خواص است و نظر توده ی دهان بین است
مردم اهل کوچه ی پایین، مردم ساده ی اجاره نشین
باز از آن نازنین سخن گفتَه ند. سخن از نازنینِ شیرین است
ما به عالی جناب، دل بستیم. به مَهِ بی نقاب، دل بستیم
هر دلی جذبِ جذبه ای شد و، ما به همین مُستَطاب، دل بستیم.

سه گلشن، قالب تازه ای در شعر فارسی ست و برخوردار از ساختاری با هر سه قسمت آغازگر(مقدمه)، بدنه(متن) و پایانبخش(نتیجه گیری).

 

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. زانا کوردستانی

    اردیبهشت 29, 1398

    شعر شما را خواندم
    با شما هم احساس شدم
    و بهترین شعر آن است که تو را با خود به احساسات شاعر بکشاند.

    احسنت بر شما
    👏👏👏👏👏
    دستمریزاد

    موفق و موید و شادکام باشید انشاالله

    🌹🌷🌺🌸💐🌹

  2. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 29, 1398

    سلام جناب رضاپور گرامی

    زیبا سرودید

    زنده باشید💐💐💐💐🌿

  3. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 29, 1398

    درود بر شما
    عالی بود
    لذت بردم🌸👏

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 29, 1398

    سلام و.درود

    با تمام وجودم بابت آفرینش این اثر بدیع و نغز و.زیبا تبریک می گویم
    از دوستان شاعرم می خواهم با دقت تمام این اثر زیبا را بخوانند.
    ماه ما به سلامت بادباشید آمین

    در پناه خدا شاد زی
    🌿👏👏👏👏🌿

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 29, 1398

      سلام و ارادت استاد!
      شاگرد نوازی فرمودید. سپاس

  5. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 29, 1398

    درود بزرگوار بسیار زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا