🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی به نام قدرِ شبِ قدرِ علی را عشق می داند

(ثبت: 210229) خرداد 5, 1398 

مهتاب از جا، کنده شد؛ در التهاب افتاد شقّ القمر شد. در دو عالَم، انقلاب افتاد

خورشید تا افتاد بر دریا، قیامت شد آتش گرفت عالَم. مصیبت، بی نهایت شد
هفت آسمان بر دوش و، تنها بر زمین می رفت او خود، قیامت بود و آیت بود و غایت شد
پیشانی اش مَه پیشه، چشمانش خداپیما با قامتی که اِستنادِ استقامت شد
دوشی که جای بوسه های کوله باران بود آیا خیالش راحت و در استراحت شد؟
تازه، یتیمان، اُنسِ شان را تازه می کردند اما پدر، دیگر پُر از عزمِ عزیمت شد
تازه، فقیران معنیِ دستِ خدا با ماست … تازه، هوای کوفه، سرشار از محبت شد
آن شب که خورشیدی ترین اسطوره را کشتند آن شب که ماهِ آسمان، قلبش دو قسمت شد
آن شب که دنیا، بار دیگر، داغِ بابا دید آن شب، بله آن شب، خدا اهل روایت شد
دیگر، علیّ بن ابی طالب، زمینگیر است آن آسمانگیری که عُمری، ماهِ دعوت شد
امشب که بابای ازل، قصدِ ابد دارد مسجد به خون، زینت شد و غرقِ لطافت شد

قدرِ شبِ قدرِ علی را عشق می داند.

سه گلشن، قالبی تازه در شعر فارسی است.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 5, 1398

    دستمریزاد آقای رضاپور

    از مؤلا عوض بگیری

    التماس اجابت دعا در شب لیالی قدر…

    تقدیمی :

    خانه یِ کعبه عزادار تو شد
    مسجد کوفه نگهدارت نشد

    ولی اله بایبوردی

    🌹🌹🌺🌺🌺🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 6, 1398

      سلام و احترام و عرض ارادت، جناب بایبوردی بزرگوار🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 6, 1398

      سلام و احترام و عرض ارادت، جناب بایبوردی بزرگوار
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    خرداد 5, 1398

    درود بر شما جناب رضاپور عزیز

    جقدر عالی و آسمانی سرودید

    می بینم که توان و ظرفیت این قالب شعری بسیار عالی ست
    این فرصت را در اختیار شاعر می گذارد تا بتواند در عرصه ی وسیعی از واژه ها هنر نمایی کند و شاهکار بیافریند .

    اجرتان با صاحب اثر

    پیشانی او به مرگ خندید، شکافت
    چون ماه که تا روی نبی دید، شکافت

    با دست نبی رقابتی داشت مگر
    آن تیغ که پیشانی خورشید شکافت

    سر بلند باشید به مهر
    💐💐💐💐💐💐🌿🌹

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 6, 1398

      سلام و سپاس، لطف فرمودید جناب استاد🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. مریم محبوب

    خرداد 7, 1398

    درودها استاد رضا پور عزیز🌷

    عالی مثل همیشه 🌷

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  4. محمدعلی رضاپور

    خرداد 7, 1398

    سلام و احترام و سپاس بابت التفات تان🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا