🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سیگار میکشد

(ثبت: 6454) مرداد 27, 1397 
سیگار میکشد

در من جوانی پر خطا سیگار می کشد
اینجا و آنجا، هرکجا سیگار می کشد

گاهی میان خانه، گاهی کوچه و گاهی
در یک مکان با صفا سیگار می کشد

ما یک معلم داشتیم آن روز ها میگفت
دارد سگی که، ناقلا سیگار می کشد!

شاید نمی دانست او، در خانه ی ما نیز
یک شیر در راز بقا سیگار می کشد

در روضه های مسجد ما شیخ هر جمعه
قبل از شروع هر دعا سیگار می کشد

مادر بزرگ از رکعت صبحش عقب مانده
نزدیک ظهر، او با قضا سیگار می کشد

از لحظه ای که قطع شد یارانه ها دیگر
بابای من در کوچه ها سیگار می کشد

حتی شنیدم مادر من جای زاغ اسفند
با نیّت دفع بلا سیگار می کشد…

یک عمر چرخیدیم و حالا تازه می بینیم
حتی خود مسئول ما سیگار می کشد

پیر و جوان، آقا و نوکر هیچ فرقی نیست
با غم شد هر کس آشنا سیگار می کشد

خود صبح و شب سیگار بر لب داری و حالا
گویی فلان آقا چرا سیگار می کشد؟!

وقتی هوا آلوده شد من خوب فهمیدم
در آسمان دارد خدا سیگار می کشد…

#مهدی_دهداری

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 28, 1397

    غزل بی نقص و زیبایی ست از لحاظ فرم

    ولی از لحاظ محتوا نپسندیدم

  2. موسی عباسی مقدم

    مرداد 28, 1397

    درود بزرگوار زیبا بود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا