🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شأن ایرانی

(ثبت: 235954) بهمن 15, 1399 

 

روی خاکی که مهد ایرانی ست
پای حرفی که حرف قرآنی ست
در نگاهی که چشم نورانی ست
بیع تحریف دین به آسانی ست
نام هر کوچه نقشی از لاله ست
نقش هر لاله اش سلیمانی ست
پچ پچ و درد کوچه هامان حیف
صحبت از رسم نامسلمانی ست
چاه دل ها پر از غم و درد است
بغض هرسینه بغض بحرانی ست
دست هرکس رسیده چیزی برد
دست کوتاه همیشه قربانی ست
روی خطی که مخرجش میلیون
خشکه نانی بیات و مجانی ست
دست کردن به جیب مستضعف
نسخه ای تازه از مسلمانی ست
چشم خود را که تر کند تمساح
فکر تقطیع و مکر شیطانی ست
بس که اینجا امارت آسان است
حاکمیت حسین قلی خانی ست
سر به پستوی بیت خان نکشید
کنج پستوی خانه، سفیانی ست
شاعری بیت شعر خود می گفت
شارعی دید و گفت زندانی ست
درس ایمان به جاهدوا که رسید
عاشقی گفت به شأن ایرانی ست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    بهمن 15, 1399

    چون همیشه عااالی
    احسنت بر شما و قلم زرین نگارتان
    دستمریزاد
    🌼🍁🌸🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا