🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا …

(ثبت: 243712) آذر 30, 1400 
شب یلدا …

شب یلدا …

جشنی به پا شد وقت رویــایی است
شب شب طـــولانی و یلـدایی است

لحظه خوش و سفره پراز برکت است
هرکه به رسمش بانی و حـرکت است

دیده گـران است و بزرگ مهتر است
واژه دراز است و دل دفتـــــر است

گـرد همند لحظه شادی خــوش است
هــر که دگــر فکر کند ناخـوش است

مست و سرور و جشن یلــدایی اند
رسم ادب عـــــاشق و دریــایی اند

لحظه که طــولانـی و همـراهی شد
بهــره شــویم شب شب یلدایی شد

خنده رسید برلب و امشب صفاست
غصه پرید امشب و امشب صفاست

رسم ادب حکـم که مهمان شـویم
جمله به دست بوس بزرگان شویم

قصــه شـده دفتـر نــوپــایی ام
زنــده شـده خاطــر رویــایی ام

***
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا