🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر ناب …

(ثبت: 6672) شهریور 26, 1397 

« به نام خدا » 

 

گاه ؛ جایِ درکِ « حق » ؛ محراب را فهمیده ایم ؛

از مسلمانی ، فقط ؛ آداب را فهمیده ایم !

 

از سبب سازِ جهان گاهی چه دور و غافلیم ؛

دل به ظاهر بسته و اسباب را فهمیده ایم !

 

ما چرا ترس از خدا را رستگاری خوانده ایم ؟

از جهانی مرحمت « اِرعاب » را فهمیده ایم ؟!

 

با دعایِ نیمه شب باید از او حاجت گرفت ؛

بی خبر از فیضِ شبها خواب را فهمیده ایم

 

این همه آیت در این عالم برایِ فکرت است ؛

از حقیقتهای « رَب » اِعجاب را فهمیده ایم !

 

در میانِ این همه بدخواه و دشمن تا کنون ؛

ارزشِ همراهیِ « اَحباب » را فهمیده ایم ؟؟؟

 

 صد هزاران بار ما از پشت خنجر خورده ایم ؛

تا که فرقِ « باب » با « ناباب » را فهمیده ایم

 

آنقَدَر با کاذب و نا اهل و صد رو گشته ایم ؛

تا شِگِردِ مردمِ « کذّاب » را فهمیده ایم

 

از « علی » و نورِ چشم او ؛ « حسین ابن علی » ؛

معنیِ خورشیدِ عالمتاب را فهمیده ایم

 

روز و شب در شعرِ خود نام از « خدا » آورده ایم ؛

تا چنین مفهومِ « شعرِ ناب » را فهمیده ایم .

 

« مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):