🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهر زخمی

(ثبت: 241346) مرداد 31, 1400 
شهر زخمی

شهر، شهر فارغ از باران و آب
شهر، شهر مردگان امسال شد
آن طرف دست اجانب ها دراز
این طرف دست جمع اطفال شد

شهر، شهر داغ سنتهای نو
شهر، شهر غارغارهای کلاغ
یک طرف تاریکی و آواره گی
یک طرف لاف و پتاق چلچراغ

شهر، شهر فارغ از انسانیت
شهر، شهر جاده های پر ز خون
این طرف بزم سیاست های داغ
آن طرف بزم شلوغ ارغنون

شهر، شهر خانه های کاه گلی
شهر، شهر جاده های پر ز خاک
ریشه های بی نفس در عمق شعر
پنجه های بسته از دست سفاک

شهر، شهر ریشه های بی نفس
در دل خاک بیابان غم زده
فارغ از لاف و پتاق آسمان
کنج غربت خانه ی ماتم زده

شهر، شهر گشنه های بی وطن
شهر، شهر رفته گان بی پناه
شهر، شهر بی نشان و بی چراغ
شهر، شهر میزبان اشک و آه

ق.س

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 31, 1400

    سلام شاعر همیشه هموطن
    خیرمقدم 🌹🌹🌹
    خراسان بزرگ را قطعه قطعه کردند تا امروز صحنه هرج و مرج و جنایت شود و اجانب براحتی در گیر و دار این ماجراهای اسفبار یک کشور غنی و سرشار از معادن با ارزشش را چپاول کنند.
    تو قرن ها ایرانی بوده ای و بخش عظیمی از افغانستان پاره جدا شده از تن خراسان است.
    به امید روزی که دوباره به فضل و رحمت الهی و همت عالی جوانان فرهیخته خراسان بزرگ، خراسان آن شود که قبلا بود.
    چهارپاره های زیبایت را خواندم و غم بزرگی سراسر وجودم را فرا گرفت.
    مردم عزیز افغان تا کی باید با درد و غم و رنج زندگی کنند؟
    اما لاف و پتاق را برای دوستانم معنی می کنم، زیاده سرایی در گفتار و اغراق در تعریفِ کارِ یک شخص یا یک چیز، لاف و پتاق است.

    در پناه خدا شاد زی ….. 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • عبدالوارث قاسمیار

      مرداد 31, 1400

      سلام و درود سلامت بمانید خراسانی عزیز ان شاءالله فرا می رسد زمانی که همه در یک قلمروه و یک امپراطوری زندگی کنیم ممنون از همدرد شما

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 31, 1400

    شهر، شهر فارغ از انسانیت

    سلام و درود جناب قاسمیار عزیز
    خداوند، شر آفات را از کشور شما و از همه ی سرزمین ها دور بفرماید 🌹🌹🌹

    • عبدالوارث قاسمیار

      مرداد 31, 1400

      سلام و درود ان شاءالله یک روز ما هم از چنین حالت نجات پیدا میکنیم

  2. فاطمه عسگرپور

    شهریور 1, 1400

    درود بر شما

    زیبا سروده‌اید

    • شهریور 2, 1400

      درود خدا بر شما باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا