🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پارسی ست

(ثبت: 241823) شهریور 29, 1400 

 

از بخارایم ولکین، سرزمینم پارسی ست
شوکت شهنامه ام، تاج و نگینم پارسی ست

همچو آهنگی که می بخشد سراپا عشق را
نغمه ی تار و رباب دلنشینم پارسی ست

رستمی از هم تباران فریدون و یما
آتشی از معبد بلخم که دینم پارسی ست

شعر من روح و روان حضرت سعدی و من
مغلوب حافظم و اندر جبینم پارسی ست

آفتاب خاورانیم در میان شرق و غرب
از هریوا تا حریم روم و چینم پارسی ست

ما اگر پروانه سان از هم گریزیم عیب نیست
یک گل و یک دسته شمع آتشینم پارسی ست

قاسمیار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    شهریور 29, 1400

    💐🏵️💐🏵️💐🏵️💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا