🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شيون های مادر افغان

(ثبت: 249134) تیر 16, 1401 

 

شاید شما هم شنیده باشید
چند روز پیش به دخترانم سم داده بودند
تنها گناهشان
این بود که میخواستند الفبا را بیاموزند
تا درپستوی کلید صد قبیله دستار بند
از بوی عشقبازی گندم و باران
عیشی بگیرند
انگار از غیبت دیوار
بوی بوسه و دریا
حرفهای ساده ای
برای فراموشی آن همه کلمات کور و
خستگی های بعد از
شیون و زاری داشت
نمی دانید زیر این برقع
چقدر برای
بلوغ بی حوصله گی
گهواره ها
با لهجه ای غریب
گریسته ام
و هر از گاهی
لای رویاهایم را
دور ازچشم حد زنان
مخفیانه باز کردم
تا از رطوبت حروف خیسش
لبان تشنه کودکانم را
که بوی باروت های سوخته را می داد
نمناک کنم
چکارمان دارید؟
ما هنور الفبا را نیاموخته ایم
و نمی دانیم کتاب گندم و باران
از کدام طرف باز می شود
مگر به ما چه داده اید؟
در فصل آفتاب و آینه
جز گفتگوهای پر از گریه و
پستو های پر از پیاله شکسته و نسخه های نفهمی

سهمی نبرده ایم

هی دستار بند سم فروش
تو هیچی نیستی
نه قاب شکسته باد غیسی
نه عطر رازهای دره سالنگ
و نه حتی بوته ای در گذرگاه کابل
از جنگل فتوا های تو
جز دسته های تبر
چیزی نروییده است
تو حتی در گورستان
برای تفتیش گریه ها
بر اجساد واژه های این وطن
فتوا داده ای

ای کاش
تورا
و ان امیر زاده عرب را
هرگز نزاییده بودم
ای کاش

ا – ش
۲۸ اردبیهشت ۸۳

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 16, 1401

    چقدر برای
    بلوغ بی حوصله گی
    گهواره ها
    با لهجه ای غریب
    گریسته ام
    و هر از گاهی
    لای رویاهایم را
    دور ازچشم حد زنان
    مخفیانه باز کردم
    تا از رطوبت حروف خیسش
    لبان تشنه کودکانم را
    که بوی باروت های سوخته را می داد
    نمناک کنم

    سلام و درود

    خیرمقدم 🌹

    دردنامه ی شاهکار گونه ی تان را خواندم
    کاری بس ارزشمند است

    این نفیسخگه را تاریخ چون دری گرانبها بر انگشتری زمان خواهد نشاند.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. الف شیخ زاده

    اردیبهشت 8, 1402

    سلام ،جناب طارق بزرگوار
    با اجازه من چند شعر به این سایت ارسال کردم تا محک خورده شود ،دریغ
    به نظر چنان می رسد فقط جنابعالی که دغدغه شعر دارید ،از این بابت از جنابعالی بسیار سپاس گزارم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا